Utredare För Implementering Av Ibic

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2016-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare För Implementering Av Ibic" (publicerad 2016-08-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.

Tjänsten är placerad på enheten för vägledning för socialtjänsten 1 på avdelningen för kunskapsstyrning för socialtjänsten. Enheten har i uppdrag att bland annat arbeta fram vägledningar inom socialtjänst- samt hälso- och sjukvårdsområdet utifrån bästa tillgängliga kunskap och reglering.

Individens behov i centrum, IBIC, är ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt för arbete med vuxna personer oavsett ålder eller funktionsnedsättning utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Nu söker vi en utredare som kan fortsätta med att ge stöd till implementering av IBIC i socialtjänsten, bl a via utbildningar, stödmaterial och seminarier.

Vi söker dig som vill

•  vidareutveckla och färdigställa utbildningsprogram och material årligen för IBIC (individens behov i centrum) utifrån behov
•  planera, genomföra och administrera utbildningar samt även seminarier och konferenser för lokala processledare
•  stödja regionala stödstrukturer
•  utvärdera och analysera resultatet av genomförda utbildningar
•  initiera och delta i förvaltning och utveckling av bl a utbildningsprogram och utbildningsmaterial
•  besvara och hantera frågor om IBIC från användare och andra intressenter
•  samarbeta med projektledare och förvaltningsansvarig.

Kvalifikationskrav

•  Relevant högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning.
•  Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten.
•  Mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift
•  Erfarenhet av planering och genomförande av utbildnings- eller handledningsinsatser inom vård och omsorg.
•  Kunskap om verksamhetssystem och dokumentation.
•  Van vid att självständigt skriva längre texter t ex rapporter och utbildningsmaterial.
•  Förmåga att omsätta utvärderingsresultat till förslag till förändringsarbete.

För att lyckas i uppdraget kan du arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är drivande och resultatinriktad samt ser möjligheter till utveckling och förändring. Du bör även ha gott tålamod, prestigelös och flexibel.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har

•  erfarenhet av implementering
•  erfarenhet från kvalitets/verksamhetsutveckling
•  god kännedom om IBIC, ÄBIC och ICF
•  gått en projektledarutbildning
•  erfarenhet av projektledning
•  erfarenhet av en ledande befattning inom handläggning eller utförande inom äldreomsorgen
•  god kännedom om behovsinriktat och systematiskt arbetssätt
•  kunskap och erfarenhet av uppföljning och utvärdering
•  god kunskap om grupprocesser.

Anställningsinformation

Anställningen är en allmän visstidsanställning på 2 år med möjlighet till förlängning. Titeln är utredare och placeringen är på avdelningen för kunskapsstyrning för socialtjänsten i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se .

Registrera din formella ansökan senast 2016-09-05, via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-22466/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Publiceringsdatum
2016-08-10

Kontakt
Beatrice Hopstadius
enhetschef
075-247 3670

Gabrielle Byfors
personalspecialist
075-247 4185

Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710

Varaktighet, arbetstid
2 år Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Socialstyrelsen, 10630 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
Rålambsvägen 3, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2985650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: