Utredare Färdtjänstservice

AB Storstockholms Lokaltrafik / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Storstockholms Lokaltrafik i Stockholm

Vi söker två utredare. Båda tjänsterna är vikariat på ett år med eventuell förlängning. Vill du vara del av en engagerad supportfunktion inom färdtjänst? Vi erbjuder ett intressant arbete som utredare till färdtjänstservice där du ofta ställs in för nya utmanande ärenden. Det här är rätt arbete för dig som trivs i en administrativ roll.

Publiceringsdatum
2011-09-18

Om tjänsten
Hos oss är du med och bygger det nya SL inom supportfunktionen för färdtjänst. Färdtjänstservice ger service och information till resenärer som har tillstånd att resa med färdtjänst alternativt sjukresor. Färdtjänstservice har daglig personlig telefonkontakt med resenärer och handlägger olika ärenden.
Ditt huvudsakliga ansvar som utredare innefattar att ge service och handlägga olika ärenden per telefon samt skriftligt. Som utredare arbetar du framförallt med inkommande klagomål och ansvarar för hela utredningsprocessen. Det innebär utredning av händelse, direktkontakt med leverantör, till exempel ett taxibolag, samt återkoppling till resenär. I arbetsuppgifterna ingår det också att handlägga olika ersättningskrav samt daglig kontakt med vårdgivare i helpdeskfunktionen gällande sjukresor. I tjänsten måste du säkerställa att lagar och regler inom särskild kollektivtrafik efterlevs. Du kommer även att stötta handläggare i vissa frågor och hjälpa till att bemanna deras telefoner vid behov.
Du har ett nära samarbete med dina kolleger, handläggare och utredare, samt mycket interna och externa kontakter som exempelvis vårdgivare.
I arbetet ingår dessutom enklare administrativa uppgifter såsom scanning av dokument och resetillstånd som ska registreras.
Din utbildning och erfarenhet
Vi tror att du som söker är i början av din karriär med ett par års arbetslivserfarenhet och har minst en gymnasieexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kund- eller telefonsupport. Du har möjligtvis en bakgrund som handläggare med vana att hantera ärenden från den statliga- eller kommunala sektorn. Du kan t. ex arbeta inom en a-kassa, försäkringsbranschen eller vårdsektorn.
Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att formulera dig skriftligt på ett sakligt sätt eftersom det är en stor del av utredningsarbetet. Dessutom måste du vara van att läsa och förstå texter eftersom det är mycket tolkning av lagar och regler som ska följas. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta i olika IT-system.
Som person är du kommunikativ, lyhörd och har en empatisk förmåga. Du tycker om att samarbete med andra och vill både ta ansvar samt arbeta självständigt. För att trivas i rollen är du stresstålig eftersom det periodvis kan vara högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marit Gisslar, tfn 08-555 659 39.
Fackliga kontaktpersoner för SACO är Martin Lindahl, tfn: 08-686 4012 och för Vision (SKTF) Arne Grundberg, tfn: 08-686 1888.
Ansök och bifoga ditt CV på sl.se/jobb.
Vänligen skicka din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
AB Storstockholms Lokaltrafik

Adress
AB Storstockholms Lokaltrafik
Lindhagensgatan 100
10573 Stockholm

Jobbnummer
1032630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Storstockholms Lokaltrafik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Storstockholms Lokaltrafik: