Utredare

Fagersta kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.400 invånare.

Kommunledningsförvaltningen söker till kommunkansliet:


Utredare


Ref.nr: 136/2018
Tjänsten: Tillsvidareanställning, 100 procent
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse


Kommunkansliet är en av fyra avdelningar under kommunstyrelsen. Kansliet ansvarar bland annat för ärendehanteringen för kommunstyrelsen och kommunens arkiv. Här arbetar vi också med strategiska jämställdhetsfrågor, finskt förvaltningsområde, kommunikation och beredskapssamordning. Vår värdegrund STAR; samarbete, trygghet, ansvar och respekt är en viktig ledstjärna.

Kommunkansliet söker nu en utredare som med engagemang och kompetens vill stödja kommunens förvaltningar, förtroendevalda och tjänstepersoner inom ansvarsområdet.



Publiceringsdatum
2018-09-12

Arbetsuppgifter
Som utredare har du ett brett arbetsområde. Du kommer att arbeta med Fagersta kommuns utvecklingsfrågor och målstyrning. Du har ett nära samarbete med politiken och utreder ärenden inför beslut i kommunstyrelse eller kommunfullmäktige. Du kommer att ansvara för att ta fram, analysera och presentera statistik.

Du har också hand om strategiska kollektivtrafikfrågor, valsamordning, tomthantering och andra övergripande frågor för kommunen. Du kommer att ingå i länsövergripande nätverk i olika utvecklingsfrågor. Friheten att planera arbetet utifrån ditt uppdrag är stor.

Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd verksamhet. Du är samhällsintresserad och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Din analytiska förmåga är god och du kan strukturera och genomföra ett utredningsarbete med hög kvalitet. Du är van att hantera olika processer samtidigt och har god förmåga att samarbeta.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Kanslichef Sandra Wisell på telefon 0223-441 04, e-post sandra.wisell@fagersta.se

Fackliga företrädare
Vision: Britt-Marie Nohrstedt, 0223-442 58

Välkommen med din ansökan med meritförteckning!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 136/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Sandra Wisell 0223-441 04

Företag
Fagersta kommun

Adress
Fagersta kommun
Norbergsvägen 19
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
Norbergsvägen 19

Jobbnummer
4343792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: