Utredare

Halmstads kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.

Halmstad växer och det gör även kommunens samhällsbyggnadskontor! Vi har siktet inställt på att vara en hållbar och smart stad med 150 000 Halmstadbor år 2050. För att möjliggöra detta går vi nu in i en offensiv rekryteringsperiod. Vi söker flera olika kompetenser som får möjligheten att vara med och påverka samhällsutvecklingen genom att utveckla och bygga nya stadsdelar och skapa framtidens kommun.

I år kommer vi bland annat att rekrytera mark- och exploateringsingenjörer, planarkitekter, projektsamordnare, utvecklingsledare och strateger. Tjänsterna läggs ut löpande under våren.


Publiceringsdatum
2018-01-24

Arbetsuppgifter
Tjänsten som utredare har stor bredd och kommer att omfatta omvärldsanalys, statistik och kvalificerat utredningsarbete, i första hand med inriktning mot miljö och samhällsplanering. Inledningsvis kommer bredbandsfrågan vara en viktig del av tjänsten, bland annat med uppdatering av kommunens bredbandsstrategi.

I rollen som utredare kommer du att vara placerad på strategi- och utredningsavdelningen där vi arbetar med strategisk samhällsplanering för att utveckla Halmstad till en hållbar kommun. Här finns bland annat kommunekologer, miljöstrateg, trafikstrateg, klimatanpassningsstrateg, arbete med giftfri vardag, landsbygdsutveckling och hållbart resande. Vi är en engagerad grupp med olika kompetenser som tillsammans ger en fantastik grund till ditt arbete.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning på minst kandidatnivå inom ekonomi, samhällsvetenskap eller annan utbildningsbakgrund som bedöms relevant. Du bör ha flerårig erfarenhet av utredningsarbete. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande.

Du har en god administrativ förmåga och gillar att ha struktur, ordning och reda. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att vara effektiv men samtidigt noggrann och analytisk. Du behöver vara van vid att hantera många uppgifter samtidigt och snabbt kunna anpassa dig efter nya arbetsförhållanden. Det är viktigt att du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. För att trivas i rollen krävs att du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Tjänsten kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.



ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: A749341
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sabina Andersson, avdelningschef 035-13 97 44

Företag
Halmstads kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Adress
Halmstads kommun, Samhällsbyggnadskontoret
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
3923083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Samhällsbyggnadskontoret: