Utredare

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har snart 60 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Socialnämndens ansvarsområde omfattar barn, familj, vuxen och äldre. All myndighetsutövning är samlad i en gemensam uppdragsavdelning som även är beställare av verksamhet, och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Förvaltningen arbetar med beställar-/utförarorganisation.

Publiceringsdatum
2014-03-26

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad utredare som ska arbeta förvaltningsövergripande. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för förändring och som har utveckling som tillstånd. I uppdraget ingår utredningar av olika karaktär, beredning av nämndärenden såsom motioner och remisser, olika planer samt delaktighet i arbetet med årsredovisning. I arbetet ingår även omvärldsbevakning av nya regler och bestämmelser samt aktuell forskning inom verksamhetsområdet.
I ditt arbete kommer du att arbeta självständigt som i samarbete med nämndsekreterare, förvaltningsjurist och utvecklingsledare m.fl. Du företräder även förvaltningen i arbetet med externa parter. I uppdraget ingår även att fungera som back up för nämndsekreteraren.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning såsom offentlig förvaltning eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt, samt erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning, gärna med liknande uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet. Du som söker ska ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet och har arbetat med utredningsuppdrag tidigare.
Du är en analytisk utredare som har lätt att uttrycka dig väl i både tal och skrift och har förmågan att arbeta självständigt, men även i team, under eget ansvar. Du har lätt att ta fram väsentliga fakta, kan fungera som sakkunnig och presentera tydliga underlag som kan användas som beslutsunderlag på olika nivåer inom förvaltningen. Du är öppen för, och bidrar aktivt till, de förändringar som verksamheten och omvärlden kräver. Du har god förmåga att se strukturer och helheter och är van att arbeta processorienterat.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-15
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Ange följande referens när du ansöker: A384561
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Brosché, Avdelningschef 0340-889 06

Facklig kontakt
AnnLouise Brolin, SSR 0340-69 71 98
Iréne Lundgren, VISION 0340-883 88

Företag
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Socialförvaltningen
43280 Varberg

Jobbnummer
1820047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: