Utredare

Värmdö Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värmdö
2013-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare" (publicerad 2024-10-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Kanslienheten arbetar för att ge de förtroendevalda goda möjligheter att utöva sina politiska uppdrag. Viktiga uppgifter är att stödja de politiska företrädarna, kommundirektören och de olika kontoren i deras arbete, genom att tillhandahålla faktaunderlag samt att medverka till att fattade beslut verkställs. I enhetens verksamhetsområden ingår kommunens övergripande utredningar, ledning och genomförande av projekt samt funktionsansvar för nämndadministrationen.

Vi behöver en generalist som kan arbeta med utredningar och projektledning inom kommunens hela kompetens.

Vi söker dig som är högskoleutbildad, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildningsbakgrund som bedöms relevant. Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning med liknande arbetsuppgifter.

Merparten av arbetet sker i nära samverkan med företrädare för andra enheter inom kommunen. Tjänsten förutsätter god generell utredarkompetens, projektledarkompetens, förmåga att snabbt sätta sig in i olika frågeställningar, samt att genomföra uppdrag inom fastställda tidsramar.

Vi vill dessutom att du

• har en god förståelse för hur en politikerledd kunskapsorganisation under stark utveckling fungerar
• är snabb, noggrann och analytisk
• är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• har en mycket god förmåga att uttrycka dig både i skrift och i tal
• har lätt för att samarbeta
• har en utpräglad servicekänsla
• har förmågan att arbeta flexibelt och med mångskiftande uppgifter

Arbetet innebär såväl korta som längre utredningar, både självständigt och i projektform i en organisation med möjlighet till intern rörlighet för individuell utveckling. Förvaltningen har för närvarande stort fokus på internt utvecklingsarbete.

Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning bland våra anställda i kommunen och ser därför gärna sökande med olika bakgrund till tjänsten.

Anställningen är visstidsanställning under 12 månader. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Du söker tjänsten på www.varmdo.se/jobb. Välkommen med din ansökan senast 28 februari.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Fredrik Nornvall, tel 08-570 474 48, fredrik.nornvall@varmdo.se .

Fackliga representanter nås via kommunens växel: 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annons- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 39 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Vi har en mycket ung befolkning där var fjärde invånare är yngre än 15 år. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.

Publiceringsdatum
2013-02-01

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-28
Söd tjänsten via www.varmdo.se/jobb.
Ange följande referens när du ansöker: UAKU:2013:5
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Fredrik Nornvall 08-570 474 48

Företag
Värmdö Kommun

Adress
Värmdö Kommun
13481 Gustavsberg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-570 470 00

Jobbnummer
1454947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: