Utredare

Region Kronoberg, Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
2024-06-13


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till regionens administrativa hjärta, kanslienheten! Här tar vi hjälp av varandras kompetenser och erfarenhet och arbetar tillsammans för Region Kronobergs invånare och medarbetare.

Kanslienheten ansvarar bland annat för regionens diarium, patientnämndsverksamhet, nämndadministration och övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. Inom kanslienheten finns också verksamhetsansvar för regiongemensamma IT-system inom dokument- och ärendehanteringsområdet. På enheten är vi 15 medarbetare.

Kanslienheten söker nu en utredare med uppdraget att bistå enheten med kvalificerade utrednings- och uppföljningsuppdrag i nära samarbete med nämndsekretariatet. I regionen finns det flera nämndsekreterare vilket ger möjlighet till att utveckla och samordna gemensamma arbetsprocesser.

Ansök om tjänsten som utredare hos oss idag och bli en viktig del av vårt team!

Publiceringsdatum
2024-06-13

Arbetsuppgifter
Som utredare inom kanslienheten kommer du att ha en central roll i att utreda och analysera olika typer av ärenden inom förvaltningen. Du kommer att arbeta nära ledningen och övriga avdelningar inom regionstaben för att säkerställa att beslut fattas på korrekt grund och i enlighet med gällande regler och riktlinjer.

Du arbetar på uppdrag av kanslichef och kanslidirektör och ansvarar för att ta fram och presentera beslutsunderlag och rapporter till såväl ledningen som nämndorganisationen. I tjänsten kommer det även i viss mån ingå att bereda ärenden samt planera, administrera, genomföra och protokollföra politiska sammanträden. Utöver detta ingår även att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring, framför allt med inriktning mot den politiska ärendeberedningen.

I uppdraget arbetar du också med implementering, kvalitetssäkring och verksamhetsuppföljning inom ansvarsområdet. Det innebär att du har en betydelsefull roll i vår förvaltning, där du möjliggör insatser som påverkar många.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra till att säkerställa en effektiv och rättssäker förvaltning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, exempelvis statsvetenskap, förvaltningskunskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Du behöver ha goda kunskaper och gärna erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete. Vi ser också att du har arbetat i politiskt styrd organisation och har kunskap om, för uppdraget, relevant lagstiftning. Men även att du har god kunskap i besluts- och beredningsprocesser.

I den här tjänsten är det av stor vikt att du har en god analytisk förmåga och att du är noggrann. Du trivs med att driva utveckling framåt och har förmågan att få med andra i dina utredningar och projekt. För att lyckas krävs det att du ser helheten samt har viljan att aktivt bidra till utveckling.
Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift för att kunna producera egna dokument av hög kvalitet.

En annan viktig aspekt är att du har hög integritet samt att du är lyhörd i mötet med andra. Att skapa en bra relation och förtroende till de parter du ska hämta in uppgifter hos och samarbeta med är avgörande för utredningen eller projektet. Då arbetsuppgifterna är mångsidiga behöver du vara strukturerad och ha förmåga att byta fokus och omprioritera när det behövs, vilket kräver att du har förmågan att organisera och planera ditt arbete väl.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Vi planerar att ha intervjuer den 28 augusti.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RK 50/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Regionstab

Kontakt
Enhetschef
Garo Lorfalk
garo.lorfalk@kronoberg.se
0470-589090

Jobbnummer
8746040


Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Regionstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Regionstab: