Utredare 100 % till Socialförvaltningen - Salems kommun - Administratörsjobb i Salem
Utredare 100 % till Socialförvaltningen
Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt för individ- och familjeomsorg.

Publiceringsdatum
2018-09-13

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som utredare har stor bredd och omfattar kvalificerat utredningsarbete och strategisk verksamhetsplanering och utveckling inom socialtjänsten och arbetsmarknadsenheten. I tjänsten ingår Lex Sarah-utredningar, kvalitets- och verksamhetsutveckling, omvärldsanalys, svara på remisser och motioner. Tjänsten är direkt underställd socialchefen. I tjänsten ingår även arbete med utredning, uppföljning, utvärdering och analys kopplat till den nationella och kommunala styrningen av socialtjänsten och arbetsmarknadsfrågor.

Du har en viktig roll i det övergripande programarbetet för frågor som rör våldsbejakande extremism, alkohol-, narkotika-, doping- och tobakspolitiken samt våld i nära relation.

Du planerar på egen hand eller i team för utredningsuppdrag som kan komma från socialchef, ledningsgrupp eller initieras av den politiska nämnden.

I rollen som utredare kommer du att vara placerad på staben som har uppgiften att förse förvaltningens olika verksamheter med stöd samt bereda förvaltningsgemensamma ärenden till nämnd och förvaltningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Socionom eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Meriterande är om du har arbetat som utredare inom socialtjänsten i en politisk styrd organisation. Arbetet ställer höga krav på kompetens och erfarenhet av socialt arbete och kunskap om aktuell lagstiftning. Du är självgående och har lätt för att samarbeta med andra.

Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, Heltid

Provanställning kan komma att tillämpas

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2018-10-01







För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulf Lilja, Socialchef ulf.lilja@salem.se 08-532 598 00

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säby torgsvägen 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby torgsvägen 16

Jobbnummer
4345302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: