Utredare - Kundansvarig

eHälsomyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar, Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och är placerad centralt i Stockholm. Myndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet
och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsan. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang.

Vill du veta mer om oss? Besök www.ehalsomyndigheten.se .

Utredare - kundansvarig

Enheten Kundsamverkan och anslutning ingår i avdelningen Vård- och apotekstjänster och ansvarar för relationerna med myndighetens kunder samt för bedömningen och godkännandet av de externa system som ansluter till myndighetens tjänsteplattform. Enheten består idag av nio medarbetare: kundansvariga, farmaceutiska utredare och samordnare och vi behöver nu förstärka med ytterligare en kundansvarig.

Som kundansvarig ansvarar du för den dagliga kontakten och samverkan med myndighetens kunder samt att långsiktigt planera och utveckla kundrelationerna. Du säkerställer att kunderna har ett kvalitativt och tillgängligt stöd i sin integration mot myndighetens tekniska tjänster. Arbetet innebär att hantera verksamhetsmässiga ärenden, administration och att föra en teknisk dialog med kunder. I rollen arbetar du i nära samverkan med flera avdelningar inom myndigheten.

För att passa i befattningen behöver du ha god kunskap och erfarenhet inom IT samt är utåtriktad med en känsla för service. Vi erbjuder dig i gengäld ett arbete med engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor i en modern arbetsmiljö i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kundansvar med löpande kontakt med nya och befintliga kunder.
• Delta i samordningen av myndighetens forum med vård- och apoteksaktörer.
• Arbeta aktivt med kundplaner för att bygga och utveckla kundrelationerna.
• Kontinuerligt arbeta med att förbättra enhetens processer och arbetssätt.

Vi söker dig som har:
• Minst två år akademisk utbildning, meriterande om det är inom IT,
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med kundkontakter på olika nivåer,
• Erfarenhet av IT-relaterat arbete,
• Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete,
• Goda kunskaper inom IT och god datorvana med Microsoft Office-paketet,
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Ett resultatorienterat förhållningssätt med vana att sätta och följa upp mål,
• Mycket god kommunikativ förmåga, både internt och i samarbetet med externa parter,
• God förmåga att samarbeta och skapa ett bra arbetsklimat,
• Ett serviceinriktat förhållningssätt där du är noggrann och lyhörd, samt har en representativ och ödmjuk framtoning gentemot kund,
• Förmåga att se helheten och kan ta hänsyn till det större perspektivet i ditt agerande.

Meriterande är:
• Erfarenhet från vårdsektorn och/eller apoteksmarknaden samt erfarenhet från offentlig verksamhet,
• Kunskap om systemintegration.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-02-12

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-04
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev.
Ange följande referens när du ansöker: 2016/00194
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@ehalsomyndigheten.se

Kontakt
Emma Uhman, enhetschef 010-458 62 40
Johan Kaminsky, HR-generalist 010-458 62 45

Facklig kontakt
Emmeli Gross, Saco 010-458 63 04
Anna-Carin Ögren, ST 010-458 63 90

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117, 7 tr, uppg C
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 010-4586200

Jobbnummer
2668988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: