Uthyrare/kundvärd

Eskilstuna Kommunfastigheter / Receptionistjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna Kommunfastigheter i Eskilstuna

På Kfast erbjuder vi dig jobb med många spännande möten och stora möjligheter att växa. Dessutom är vi både en stabil och schysst arbetsgivare!

Vi erbjuder utvecklande jobb med möjlighet till karriär, nätverkande och mycket eget ansvar. Dessutom är du med och utvecklar Eskilstuna till en plats det pratas om och som är modig, hållbar och välkomnande. Fastighetsbranschen går för högtryck och vi påverkar hela samhällsutvecklingen. De senaste åren har vi antagit utmaningen att både bygga Eskilstunas nya badhus och en modern arena. Vi bygger för att fler ska få rum och vi förvaltar med hållbarhet i fokus. Vi tror på Eskilstuna och vi tror på dig!

Vårt nyöppnade kundcenter ansvarar för all uthyrning av lägenheter, fordonsplatser, mindre lokaler. Till oss ringer också våra hyresgäster in sin felanmälan på sin lägenhet. På kundcentret kommer även hyresgästerna och gör sina val av tapeter och beställer tillval. Vi har också hand om hyresadministrationen av Eskilstuna kommuns lägenheter och boende. Totalt är vi femton personer på enheten varav en hyres-/kundcenterchef, en systemadministratör, två kravhandläggare, en marknadsassistent, fem uthyrare och fem kundvärdar. En ny teamledare kommer även finnas på plats under hösten.

Vi är nu på jakt efter två nya kollegor, en tillsvidare och en vikarie fram till årsskiftet 2018/19.



Publiceringsdatum
2018-08-24

Arbetsuppgifter
Är du en person som tycker om att arbeta med kunder och kundmöten, gillar ordning och reda och uppskattar att jobba i team. Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Som uthyrare/kundvärd hos oss på hyresenheten kommer du att arbeta med följande:

• Publicering av lediga lägenheter
• Uthyrning av bostäder samt administration
• Kundbesök, sker via personliga möten telefon och mejlkontakter
• Visningar av tomma lägenheter
• Handlägga och uthyrnings-och uppsägningsärenden
• Ta emot felanmälan
• Bobutiken, ta hand om kunder och tillval samt nyckelhantering.

Du arbetar i ett team där alla har olika områdesansvar. Vi hjälper varandra på enheten vid arbetstoppar och ledigheter.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en treårig avslutad gymnasieutbildning. Har du också en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/marknad ser vi det som starkt meriterande för vikariatet. För tjänsten som är på tillsvidare ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning marknad/ekonomi eller motsvarande.

För denna roll ser vid det som ett krav att du arbetat inom servicebranschen med kundkontakter och personliga kundmöten. Du har minst två års administrativ arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen och tidigare arbetsliverfarenhet av marknadsföring ser vi det som mycket positivt.

Stora delar av ditt arbete utförs via datorn, därför ser vi det som ett krav att du har goda datorkunskaper och inom Office-paktetet. Har du kunskaper i FAST 2, eller annat fastighetssystem så ser vi det som meriterade. Kunskaper i hyresjuridik är också något vi anser vara meriterande.

På grund av att tjänsten innehåller mycket kommunikation, både internt som externt, skall du ha mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt som skriftligt. Vi uppskattar även om du behärskar andra språk än svenska. B-körkort och att vara bekväm med att köra bil är ett krav för tjänsten, eftersom att du ibland kommer att behöva ta bil till och från våra lägenheter och lokaler.

Vi värnar om vår goda stämning på enheten och söker därför dig som har en god social kompetens, är skicklig på att kommunicera och bemöter alla du möter med respekt. Vi uppskattar även om du som person är initiativrik, nytänkande och har en god förmåga att strukturera och ta ansvar för ditt eget arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schemalagda arbetstider mellan 07.00-18.00, möjlighet till flextid finns och vi har 8h arbetsdag. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående, upphör: 1 Tillsvidare, 1 vikariat (2018-12-31, möjlighet till förlängning).

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: 4709
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Kröller 016-710 98 71

Företag
Eskilstuna Kommunfastigheter

Adress
Eskilstuna Kommunfastigheter
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Munktellstorget 2 63186 Eskilstuna

Jobbnummer
4308375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna Kommunfastigheter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna Kommunfastigheter: