Utesäljare / Account Manager till DB Schenker

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Vänersborg, Trollhättan, Essunga, Grästorp, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Vänersborg, Trollhättan, Grästorp, Uddevalla, Lilla Edet eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-04-18

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DB Schenker.

Om företaget
DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter 150 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. Tjänsten är placerad i Vänersborg och du blir en del av ett team om 15 personer som präglas av nära samarbete och god gemenskap.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager ansvarar du för tillväxt och lönsamhet genom bearbetning av nya kunder såväl som befintliga. Du driver ditt arbete framåt och äger affären från start till mål, från att boka möten till att förhandla, skriva kontrakt och dokumentera affärerna. Stort fokus ligger i att träffa dina kunder på möten och du förväntas vara väl insatt i deras verksamheter och branscher. Du ansvarar för att säkerställa nöjda kunder och du planerar, driver och utvecklar din kundportfölj utifrån individuella mål och aktivitetsplaner.

I rollen har du många kontaktytor utöver dina kunder, såväl med dina närmsta kollegor lokalt och andra distrikt inom Schenker. Till din hjälp i rollen har du ett välutvecklat affärs- och säljstöd som bland annat stöttar med offertskrivning.

• Bearbetning av nya kunder såväl som befintliga
• Äger affären från start till mål
• Affärs- och säljstöd som stöttar dig i säljarbetet exempelvis med offertskrivning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års erfarenhet från försäljning med förhandlingsvana, meriterande inom tjänsteförsäljning och/eller logistiktjänster
• Erfarenhet från- eller kunskap om logistik/transport
• Meriterande med relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom ekonomi eller logistik
• Du har goda IT-kunskaper, erfarenhet av CRM-system är värdefullt
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort

Vi tror att du som söker är en person som sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa, samtidigt som du kan arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning för att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Som person har du en naturlig fallenhet för att bygga relationer till andra och du får ofta höra att du inger förtroende. För att trivas i rollen motiveras du av att ta ansvar för ditt eget arbete samt har ett intresse för och förmåga att förstå affärsmässiga principer i form av kostnader, intäkter, vinst och marknader. Då detta är en roll med mycket frihet under ansvar där du planerar ditt eget arbete ser vi att du har en fallenhet för struktur och planering.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Möjlighet till hybridarbete, kontoret är beläget i Vänersborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Nina Wålstedt
nina.walstedt@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7673609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: