Utbildningsledare
Stockholms Universitet / Speciallärarjobb / Stockholm
2012-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utbildningsledare" (publicerad 2022-01-31) ⬅️
Visa alla speciallärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Stockholms universitet söker UTBILDNINGSLEDARE till Samhällsvetenskapliga fakultetskansliet
Ref.nr SU 618-2752-12. Sista dag att ansöka är 2012-10-17.
Samhällsvetenskapliga fakultetskansliet ingår i Stockholms universitets centrala förvaltning. Fakultetskansliet tillhör Områdeskansliet för humaniora, juridik och samhällsvetenskap och får merparten av sitt löpande verksamhetsuppdrag av Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden. Samhällsvetenskapliga fakulteten, vilken utgör kansliets verksamhetsområde, består av sexton institutioner samt åtta forskningsinstitut. Antalet studenter uppgår till omkring 13 500 helårsekvivalenter och den ekonomiska omslutningen till ca 1,6 miljarder.
Kansliet verkställer och implementerar beslut fattade på olika nivåer samt har en strategisk roll i att förmedla nyheter till institutioner och finna förhållningssätt och arbetsformer vid genomförande av reformer. Kansliet ansvarar också för ekonomisk och annan verksamhetsplanering, uppföljning av verksamheten samt svarar för en omfattande rekrytering av lärarpersonal.
Publiceringsdatum2012-09-27Dina arbetsuppgifterSom utbildningsledare handlägger du övergripande utbildningsfrågor inom utbildning på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå inom Samhällsvetenskapliga fakulteten, och är föredragande i fakultetens beredande och beslutande organ. Du ansvarar för att ta fram underlag och analysera material inför beslut som rör utbildningen vid fakulteten. I arbetsuppgifterna ingår utvecklingsfrågor, uppföljning, utvärdering, utredningsarbete, beredning av remisser m m.
Fakultetskansliet har också en viktig funktion som rådgivande organ åt fakultetens institutioner och utbildningsledaren har täta kontakter med fakultetens dekaner samt personal vid institutionerna. Inom kansliet verkar du i nära samarbete med såväl fakultetskanslichefen som utbildningsledaren för lärarutbildningen och utbildningshandläggare.
KvalifikationerAvlagd doktorsexamen, gärna inom något samhällsvetenskapligt ämnesområde, samt väl dokumenterad och vitsordad erfarenhet av högskoleadministrativt arbete. Arbetet ställer stora krav på kreativitet, självständighet, samarbetsförmåga, servicekänsla, effektivitet, samt förmåga att uttrycka sig väl muntligen och skriftligen på såväl svenska som engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förväntad förmåga att utföra arbetsuppgifterna väl.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare. Stockholms universitet tillämpar normalt sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse, gärna
den 1 december.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Upplysningar
Eventuella frågor kring anställningen ställs till fakultetskanslichef Felicia Markus,
tfn 073-682 16 41, e-post:
felicia.markus@su.se .
Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST),
tfn 08-16 20 00 (vx), samt Gunnar Stenberg (SEKO), tfn 070-316 43 41.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU 618-2752-12, som skall vara inkommen senast den 17 oktober 2012 till:
registrator@su.se .
Handlingar som skickas elektroniskt bör vara i Word- eller pdf-format. OBS! Ange referensnumret SU 618-2752-12 i ärenderaden.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-17
Ange följande referens när du ansöker: SU 618-2752-12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@su.seFöretagStockholms universitet
AdressStockholms universitet
10691 STOCKHOLM
Jobbnummer 1351641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.