Utbildningskoordinator sökes! Gör skillnad med oss!

Höganäs kommun / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun i Höganäs

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.

På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål - att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för.

Publiceringsdatum
2024-04-11

Arbetsuppgifter
Är du en driven processledare, pedagogisk och van att facilitera workshops? Som utbildningskoordinator kommer du att spela en central roll i planeringen, genomförandet och utvärderingen av våra utbildningsprogram. Personal ska få de kunskaper de behöver för att utföra sina uppdrag så grymt effektivt som möjligt och hjälpa till att nå organisationens mål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
Utbildningsplanering: Utveckla och implementera utbildningsplaner och introduktioner baserade på organisationens mål och behovsanalys. Arbeta med vår kompetensförsörjningsplan

Samordning och schemaläggning: Ansvara för att planera och schemalägga utbildningsaktiviteter, webbutbildningar och andra e-Learning-aktiviteter

Utbildningsutvärdering: Utvärdera utbildningsprogrammen för att identifiera förbättringsområden

Skapa Årshjul med återkommande utbildningar.

Kommunikation: Informera regelbundet till organisationen

Sammanfattningsvis får du äran att vara processledare för att planera, arrangera och följa upp utbildningar

Så, gör dig redo att se till att vår fantastiska personal blir ännu bättre på att göra skillnad!

Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning.
Vi söker dig som har erfarenhet av;
Processledning, att strategiskt driva och jobba i projekt både övergripande och i detalj.
Koordinering, planering och genomförande. Vana av administrativa verktyg och programvara.
Systemtekniskkunnighet för att effektivt utforma och hantera utbildningssystem och tekniska plattformar.
Förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Egenskaper vi tror är viktiga för rollen är att du som person blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring, att du har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.

Du bör ha förmåga att planera, genomföra och följa upp utbildningsprojekt av varierande storlek och karaktär. Du behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är känd för att ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då rollen innebär många kontakter. Det innebär att du också behöver ha lätt för att kommunicera på alla nivåer. Du trivs med att själv driva arbetet framåt och är bra på att se förbättringsmöjligheter. Att processleda kommer helt naturligt för dig.
Arbetet ställer stora krav på drivkraft, lyhördhet, kreativitet och effektivitet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är placerad inom Rekrytering och Bemanning där vi är ett härligt gäng på 10 kollegier som arbetar med rekrytering, bemanning, schemaläggning och administration. Vi har högt i tak, kommunikationen är öppen, ärlig och det finns ömsesidigt stöd och uppmuntran som bidrar till att stärka sammanhållningen inom vår grupp.

Intervjuer planeras den 2 och den 7/5 under eftermiddagen.
Urvalet sker löpande

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1287589".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Arbetsplats
Höganäs Omsorg AB

Kontakt
Enhetschef
Mahlin Winther
042-337239

Jobbnummer
8605450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun: