Utbildningskoordinator inom examina vid utbildningsavdelningen L

Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, LTHs kansli / Speciallärarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, LTHs kansli i Lund, Helsingborg eller i hela Sverige

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 41 000 studenter och 7 500 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.



Arbetsuppgifer
Som utbildningskoordinator inom examina kommer du att arbeta med examenshandläggning vid LTHs kansli.

I arbetet ingår att ha kontakt med studenter som ansöker om examina, granska studenternas meriter och utfärda deras examina. Du kommer även att samarbeta med medarbetare från andra avdelningar inom LTH.

Avdelningen har 8 medarbetare som förutom examenshandläggning också arbetar med antagning av studerande, forskarutbildnings­administration och som ger stöd till verksamheten i utbildningsfrågor.

Kvalifikationer för anställningen
Du har:

- högskoleutbildning eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som kan prövas likvärdig.
- administrativ erfarenhet.
- god förmåga och tidigare erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system.
- mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska både i tal och i skrift.

Du är noggrann och då arbetet är periodvis intensivt förutsätter det en god förmåga att hantera en stor mängd arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du också har:

- erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete.
- erfarenhet av arbete med utbildningsadministration eller liknande arbetsuppgifter vid svenskt universitet/högskola.
- erfarenhet att arbeta med studiedokumentationssystemet Ladok.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till god samarbetsförmåga, ett serviceinriktat förhållningssätt samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen.

Instruktioner för ansökan
Du söker anställningen via länken längst ner i annonsen. Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).

Publiceringsdatum
2017-02-10

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning tom sista december 2017. Omfattning 100%.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av
statliga upphandlingsregler.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt ö.k Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-22
Ange följande referens när du ansöker: PA2017/455
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Svensson, Utbildningskoordinator +46462227102
Linda Clarin, Personalsamordnare +46462227188

Företag
Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, LTHs kansli

Adress
Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, LTHs kansli
Box 118
22100 Lund

Kontorsadress
Box 118

Jobbnummer
3314366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, LTHs kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, LTHs kansli: