Utbildningskoordinator

Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Medicinska fakultetens / Speciallärarjobb / Lund
2019-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utbildningskoordinator" (publicerad 2022-05-04) ⬅️


Visa alla speciallärarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Medicinska fakultetens i Lund, Malmö eller i hela Sverige

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen.




Publiceringsdatum
2019-05-03

Kravprofil för detta jobb
Utbildningsavdelningen vid Medicinska fakultetens kansli behöver anställa en vikarie som utbildningskoordinator på heltid under cirka 1 år.

Högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn är ett krav för tjänsten.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i fakultetskansliets utbildningsavdelning där du arbetar med nämndadministrativa uppgifter. Förutom sedvanlig sammanträdesadministration såsom kallelser och protokoll, kommer du bland annat att självständigt bereda vissa typer av ärenden och beslut till nämnderna. Du kommer även arbeta med hantering av examensbevis och reservantagning för våra internationella masterutbildningar.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn är ett krav. Meriterande är flerårig erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete, sammanträdesadministration samt kunskap om högskolans regelverk. Meriterande är också goda datakunskaper och erfarenhet av diariehantering samt kunskap om LADOK. Tjänsten kräver att man är detaljmedveten, välstrukturerad och har förmåga att se större sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, att du är självständig och har hög integritet. Tjänsten kräver att man har mycket god kommunikativ förmåga både på engelska och svenska.

Övrig information
Anställningen är ett vikariat på heltid under cirka 1 år.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-24
Ange följande referens när du ansöker: PA2019/1561
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Arstam +46462220452
Petra Carlsson +46462227252

Företag
Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Medicinska fakultetens

Adress
Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Medicinska fakultetens
BMC F13
22184 Lund

Kontorsadress
BMC F13

Jobbnummer
4767046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Medicinska fakultetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Medicinska fakultetens: