Utbildningsansvarig kundtjänst

Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen i Järfälla

Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.

Publiceringsdatum
2012-08-22

Arbetsuppgifter
Vi söker Järfälla kommuns starkast lysande stjärnor!

Järfälla kommun har som mål att driva Sveriges bästa kundtjänst - till den behöver vi nu en utbildningsansvarig. Vi tror att det är du.

Utbildningsansvarig ansvarar för att säkerställa att kundtjänstens mål för service och lösningsgrad uppnås. Huvudsyftet är att tillämpa stödsystem, utbildning och metoder så medarbetarna kan lösa kundernas frågor vid första kontakten och hålla en hög servicenivå. Du arbetar på direkt uppdrag från kundtjänstens chefer och rekryterar, introducerar och utbildar personal.

Kundtjänsten har som mål att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vår kundtjänst tar vi emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare som ska hanteras i ett ärendehanteringssystem.

Mål för utbildningsansvarig:

• Kundservice i världsklass
• Skapa högsta möjliga lösningsgrad vid första kundkontakten
• Rekrytera och introducera med högsta kvalitet på kortast möjliga tid

Dina arbetsuppgifter
Utbildning och träning
• Utbilda, träna och coacha på grupp- och individnivå
• Tillämpa, utarbeta samt dokumentera kursmaterial, instruktioner och guider för teoretisk samt praktisk utbildning.

Kvalitetssäkring
• Mäta kund- och medarbetarnöjdhet. Analysera, följa upp samt ta fram förslag till förbättringsprogram
• Medlyssning av servicehandläggare i telefon och fysiska möten med individuell återkoppling
• Standardisera återkommande rutinmässiga uppgifter i form av mallar, checklistor m.m.

Kompetensförsörjning
• Processägare för rekrytering och introduktion
• Ansvara för kunskapsdatabasens struktur, rutiner och arbetsflöden
• Förbättra kriterier och testrutiner för utbildning, träning och rekrytering

Servicehandläggare
• Arbeta ca 10 % i kundtjänstens front som servicehandläggare i telefon, besökslokal samt reception

Kvalifikationer
Utbildning och arbetslivserfarenheter:

Vi vill att du har en eftergymnasial pedagogisk utbildning eller erfarenhet från utbildning, coachning eller motsvarande. Du är van att hantera datorer och snabb på att skriva på tangentbord.

Erfarenhet från kundtjänst eller serviceyrke, tidigare erfarenheter av medlyssning och Lean är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker en person kan självständigt arbeta för att nå målen och föreslå förbättringar, utveckla program och utbildningar m.m. Du ska avlasta gruppcheferna genom att äga processerna för rekrytering, introduktion och utbildning. Du kan snabbt nå resultat och får saker gjorda.

Du måste också kunna skapa relationer med servicehandläggarna och skapa förtroende genom att vara social, fokuserad och pedagogisk. Du är fokuserad på slutkunden och ha ett starkt brinnande intresse för service. Du är driven och resultatorienterad och kan analysera en situation och föreslå åtgärder, planera och organisera.

Vi erbjuder friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

Arbetstider och omfattning
Heltid. OBS! Provanställning kan komma att tillämpas. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-12
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A288103
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
André Hagberg
Sara Lindgren, Sara.Lindgren@jarfalla.se

Facklig kontakt
Johan Johansson, 08-580 285 00 (vxl)

Företag
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen

Adress
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
17780 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
1320237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen: