Utbildningsadministratör på halvtid till HR-enheten, visstid

Lidingö stad / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 100 personer och vi fungerar som stabsorgan till
kommunstyrelsen. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service inom bland annat
upphandling, HR, it och ekonomi.

HR-enheten består av åtta engagerade medarbetare och en enhetschef. Tillsammans med
Löneenheten utgör vi stadens Personalavdelning. Enheten arbetar såväl
strategiskt som operativt med olika personalfrågor. Sedan hösten 2018 driver vi Medarbetarlyftet, en stor utbildningssatsning för stadens 2500
medarbetare. Nu söker vi dig som kan arbeta halvtid med utbildningsadministration under höstterminen 2019.

Publiceringsdatum
2019-05-31

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss har du ett nära samarbete med vår utbildningsansvarige och en av våra HR-assistenter. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot anmälningar, upprätta deltagarlistor, förberedelse av ett stort antal nano-utskick, ordna med lokalbokningar, fikabeställningar, hålla kontakter med kursdeltagare, fakturering samt andra förekommande administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutfört en gymnasieutbildning, har tidigare vana av administration och ett stort intresse av administrativa processer. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och kan hålla en hög servicenivå. Vi tror att du trivs bra med både självständigt arbete och att upprätthålla ett gott samarbete med våra utbildare och andra samarbetspartners i staden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Individuell lönesättning.

Tillträde i mitten av augusti eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till mitten av december med förbestämda veckodagar, två heldagar och en halvdag.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Lisa Engström, Enhetschef, 73-079 32 20

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50%. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 4092056223
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Engström 73-079 32 20

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö

Kontorsadress
Lejonvägen 15, 181 32 Lidingö

Jobbnummer
4811931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: