Utåtriktad HR-administratör till Östergötlands Stadsmission

Östergötlands Stadsmission / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östergötlands Stadsmission i Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Vårt erbjudande
Är du en utåtriktad och driven HR-administratör som vill vara med i vår utvecklingsresa?

Vi på Stadsmissionen söker nu en HR-administratör som har en längtan efter ett arbete där du göra meningsfull skillnad för människor i utsatta livssituationer.

Du är en del av vårt HR-team som idag består av HR-chef och en HR-partner. Vi är ett team i nystart och tillsammans ska vi utveckla metoder och processer för att stötta verksamheten i frågor som spänner över hela HR-området. Hos oss får du härliga kollegor som verkligen brinner för vår vision och målgrupp. Vi erbjuder dig ett socialt och stimulerande arbete i ett öppet och dynamiskt klimat där ingen dag är den andra lik.

Publiceringsdatum
2023-12-01

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör bidrar du med stort värde till organisaitonen. Arbetet innebär många olika kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete inom HR-teamet, med andra stödfunktioner och med chefer. Du är en viktig supportfunktion och en nyckelperson i upprätthållandet av ett effektivt arbetsflöde och en professionell hantering av HR-relaterad administration. Du driver, samordnar och utvecklar våra personaladministrativa processer och digitaliseringen av dessa. Det kan exempelvis innebära att:

- Administrera uppgifter och behörigheter i HR-relaterade stödsystem
- Anmäla uppgifter till olika instanser och myndigheter
- Ge stöd till chefer vid framtagning av anställningsunderlag eller dokumentera förändring i anställningsvillkor samt beräkna anställningstid
- Vara administrativt stöd för chefer vid rekrytering
- Ta fram av nyckeltal för uppföljning inom HR-området
- Skriva förhandlingsframställan, ta fram underlag och skriva protokoll vid MBL.
- Administrera HR-relaterad information i interna kanaler
- Stötta chefer i bemannings- och schemaläggningsfrågor

Om dig
Vi tror att du är en utåtriktad och relationsskapande person som har lätt för att samarbeta med andra. För dig är det en självklarhet att vara serviceminded i kontakt med kollegor och chefer samtidigt som du följer fattade beslut och relevanta regelverk för ditt arbete. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Du har en har en positiv inställning och en önskan att bidra till en god arbetsmiljö för kollegor och kontaktytor.

För att vara rätt person för denna roll har du en stark administrativ förmåga och har intresse för digitalisering av HR-administration. Arbetsuppgifterna är varierande och har en stor bredd, du behöver därför ha förmågan att självständigt kunna göra prioriteringar och vara flexibel.

Vi söker dig som har:

- Avslutad eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Några års relevant arbetslivserfarenhet av en support- eller serviceroll
- God förmåga att arbeta i HR-relaterade system och att digitalisera HR-administration
- Kunskap om arbetsrättslig lagstiftning
- B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du har en positiv grundinställning, är noggrann, serviceinriktad, kommunikativ, har förmågan att samarbeta och vara flexibel.

Bra att veta
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Din nya arbetsplats ligger i centrala Linköping på Ågatan 3 men vi har verksamhet i hela Östergötland, resor i tjänst kan därför förekomma. Arbetstiden är flexibel enligt överenskommelse med din chef.

Om Stadsmissionen
Östergötlands Stadsmission är inte bara en organisation, det är en rörelse för förändring. Vi tror på att vara närvarande och aktiva i samhället för att skapa en meningsfull påverkan. Genom vårt sociala arbete och vårt starka engagemang strävar vi efter att vara en kraft som ger stöd och hopp till dem i behov. Läs gärna mer om oss på vår https://www.stadsmissionenost.se/



Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/58".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östergötlands Stadsmission

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Östergötlands Stadsmission

Kontakt
Emelie Kihlgren
010-1842107

Jobbnummer
8300032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östergötlands Stadsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östergötlands Stadsmission: