UR söker Digital Analytiker som älskar siffror!

Sveriges Utbildningsradio AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Utbildningsradio AB i Stockholm, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Vill du jobba som Digital Analytiker i vårt nya analysteam där målet är att teamet ska bli ett beslutsstöd för hela företaget? Tror du, precis som vi, på att kunskap skapar frihet? Att kunskap ska vara tillgängligt för alla och att en motståndskraft kan minska de ökade kunskapsklyftorna?

Som Public service-bolag identifierar vi på UR kunskapsbehov och skapar ett utbud för att möta det. Då vi inte styrs av reklamintäkter eller tittarsiffror kan vi skapa program som behövs och som ingen annan gör. Vårt arbete finns till för alla som vill ha mer kunskap - både till de många och de få.
Hos oss får du möjlighet att göra skillnad och bidra till utvecklingen av våra streaming-plattformar, UR Play, Tripp Trapp Träd och ur.se för både vardags- och klassrum. Genom att förena journalistik och pedagogik skapar UR program som hjälper människor till ny och bestående kunskap. Vi kallar det för upplevelser som förändrar.

Det här får du göra hos oss
Som digital analytiker kommer du ingå i vårt analysteam som idag består av fem personer och du kommer vara den personen som jobbar mot vår digitala avdelning som ansvarar för utveckling och underhåll av våra egna plattformar. Här kommer du läsa, tolka och analysera en stor mängd data och ha ett nära samarbete med såväl de personer i ditt närmaste team som med UX-designers och utvecklare på vår digitala avdelning.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att skapa dataarkitektur, sätta upp och ansvara för alla digitala mätningar på UR:s egna plattformar, tvätta/filtrera data, bygga rapporter, sätta upp A/B-tester och bygga dashboards. Du kommer också att skriva kravspecifikationer till utvecklare för mätningar som kräver implementation av kod. Kunskaper i GA4, GTM, BigQuery, SQL/JavaScript, visualisering och datamodellering är en förutsättning för att klara av och lyckas i denna roll.

Vem är du?
Vi söker dig som älskar siffror, är driven och tänker strategiskt/har förmågan att tänka strategiskt. Du kommer producera dashboards för hela huset vilket ställer krav på att du är pedagogisk och kan nå ut och skapa förståelse om data för människor som inte besitter din kompetens.
För att trivas i rollen behöver du ha några års erfarenhet inom data- och analysområdet. Har du dessutom erfarenhet av databasmodellering och Power BI är det meriterande.

Vi kommer erbjuda dig

• Stor möjlighet till påverkan och ägandeskap över ditt arbete
• En arbetsgivare som tror på balans mellan arbete och privatliv
• Möjlighet till distansarbete
• En arbetsplats som välkomnar mångfald
• Ljust och öppet kontor beläget vid Gärdet i Stockholm.
• Avsatt tid för kompetensutveckling varannan fredag genom våra labbfredagar
• Friskvårdstimme och mycket mer!


Nyfiken på att veta mer?
Vad härligt! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hoppas du vill skicka in din ansökan redan idag. Vi hanterar ansökningar löpande, om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på catrin.fraghstedt@ur.se. Fackliga upplysningar lämnas av Thomas Boström (SACO), John Naeslund (Unionen) och Zian Zandi (SJF). Samtliga nås via UR:s växel 08-784 40 00.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Utbildningsradio AB (org.nr 556195-1996)

Jobbnummer
7493781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Utbildningsradio AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Utbildningsradio AB: