Ur & Penn rekryterar ny HR-administratör

AB Ur&Penn (Kin AB) / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Ur&Penn (Kin AB) i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Järfälla, Österåker eller i hela Sverige

Ur & Penn grundades år 1943 av Erling Persson och är idag med över 100 butiker Skandinaviens ledande kedja inom klockor och modeaccessoarer. Vår idé och framgångskoncept är att revolutionera en mycket konservativ industri genom design och marknadsföring av egna varumärken till revolutionerande priser.

Vid sidan av att skapa fantastiska accessoarer brinner vi för att göra skillnad. Vi vill bygga ett företag som lämnar världen lite bättre och har länge arbetat med välgörenhetsprojekt av olika slag, exempelvis som stolt partner till Barncancerfonden och genom aktiva insatser av egna medarbetare i olika krissituationer.

Då vår nuvarande HR-administratör går vidare till nya utmaningar söker vi dig som vill bli vår nya kollega!  

Som HR-administratör på Ur & Penn har du en nyckelroll gällande företagets alla löne- och HR-underlag. Lönefunktionen är outsourcad men du är kontaktperson och ansvarig för löneberedningen samt att lönepartnern får korrekta underlag. Utöver detta blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter följande:

Superuser i tidrapporteringssystemet Quinyx

Första kontakt vid frågor gällande tidrapportering och lön

Administration kring lön, personalförmåner och olika former av intyg.

Granskning och arkivering av anställningstavtal

Statistik samt rapportering till olika myndigheter

Enklare support gällande andra personalärenden inom kollektivavtalsfrågor, arbetsmiljö och rehabilitering.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare, med fördel inriktat på lön och HR-arbete. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom lön eller HR och det är meriterande om du har erfarenhet av tidrapporteringssystemet Quinyx.

Du som söker är en strukturerad person som har lätt att ta initiativ. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med ansvar och service samt har hög integritet. Vi förutsätter samtidigt att du är en flexibel och ödmjuk person med en stor dos humor som gillar att arbeta i en föränderlig miljö.

Vad kan Ur & Penn erbjuda dig?

Som HR-administratör på Ur & Penn får du anställning i ett familjeägt bolag med placering på huvudkontoret i Upplands Väsby. Du får chansen att arbeta brett med HR i ett företag vars företagskultur präglas av stort engagemang, öppenhet och höga ambitioner.

Urval sker löpande så vi ber dig vara snabb in med din ansökan. Vi söker dig som har möjlighet att starta relativt snabbt, senast 1 april. Välkommen in med CV och personligt brev! Vi ser fram emot att höra av dig.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-02-09

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Ur&Penn (Kin AB)

Adress
AB Ur&Penn (Kin AB)
Almungevägen 2
19429 19429

Kontorsadress
Almungevägen 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2660228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Ur&Penn (Kin AB)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Ur&Penn (Kin AB):