Uppstartskonsult med systemintresse för Hogia

Azets Insight AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Azets Insight AB i Göteborg, Linköping, Malmö, Västerås, Sollentuna eller i hela Sverige

Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

Vill du ha ett spännande arbete i en miljö där Du ständigt utvecklas? Hos oss är Payroll kärnverksamheten och din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde. Nu söker vi dig som vill vara en i uppstartsgänget. Vi kan erbjuda dig plats på huvudkontoret i Solna Business Park eller på vårt kontor i Göteborg.

Publiceringsdatum
2018-12-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen som uppstartskonsult ansvarar du för implementeringen av våra nya kunder och ansvarar för projektets resultat. Du är huvudkontaktperson gentemot vår kund under själva implementeringen och säkerställer att vi får in rätt data för att kunna genomföra uppsättning av aktuella system/tjänster. Du kommer arbeta med att utefter kundavtal och kollektivavtal genomföra uppsättningar i vårt system Hogia Lön plus.

Innan och under projektets gång arbetar du tätt ihop med ett flertal interna avdelningar såsom sälj, löneleverans och IT samt våra kollegor i Rumänien. Efter projektet är du också ansvarig för en professionell överlämning av arbetsuppgifter till den löpande löneprocessenI vårt team finns en hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt.

Vad vi söker

Du kommer ansvara för att hantera flera kunduppstarts projekt med varierande komplexitet simultant. Detta ställer krav på att du som person är strukturerad och van att jobba med flera bollar i luften samtidigt.

Du kommer ständigt ställas inför nya utmaningar och scenarion som kräver att du kan arbeta proaktivt och kreativt för att hitta lösningar.

Du behöver vara lika trygg i dig själv som i grupp då du kommer att ställas inför många beslut och frågeställningar men också trivas med att sammanhålla och arbeta tillsammans med andra.

För att axla rollen hos oss behöver du

Minst 3 års erfarenhet som löneadministratör igenom hela löneprocessen.
Goda kunskaper i att tolka kollektivavtal.
Erfarenhet av både kollektiv- och tjänstemannalöner
Erfarenhet av lönehantering i Hogia. Har du dessutom erfarenhet av uppsättningar ser vi det som meriterande.
Goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift
Vi ser det som en fördel om du dessutom tidigare deltagit i projekt med eget ansvarsområde.

Rekryteringsprocessen

Ansök genom att ladda upp ditt CV så snart som möjligt dock senast 4/1-19. Vi kallar till intervjuer löpande.

Har du några frågor eller funderingar innan du söker? Kontakta Sebastian Löfgren, sebastian.lofgren@azets.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sebastian Löfgren +46 104575110

Företag
Azets Insight AB

Adress
Azets Insight AB
Box 34212
10026 Stockholm

Kontorsadress
LINDHAGENSGATAN 94

Jobbnummer
4491891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Azets Insight AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Azets Insight AB: