Uppsalahem söker Lön- & HR administratör

Uppsalahem / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsalahem i Uppsala

Har du erfarenhet av att arbeta med Lön- och HR administration och vill utveckla Uppsala tillsammans med oss?



På Uppsalahem är vi 270 engagerade medarbetare som alla arbetar för våra hyresgästers bästa. Vi drivs av att göra skillnad och att utveckla staden. Avdelningen HR- och lön säkerställer att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid och arbetar med utveckling av medarbetar- och organisationsfrågor. Avdelningen består av fem medarbetare, varav två är löneadministratörer. Nu söker vi efter vår nästa Lön- och HR administratör som vill arbeta i en kombinerad roll med fokus på både lön- och HR frågor.



Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• Tillsammans med din kollega ansvara för hela löneprocessen för 270 medarbetare, från ax till limpa
• Hantera administration kring anställningsavtal, främst digitalt
• Uppdatera blanketter
• Sammanställa och utveckla statistik inom HR och lön
• Utifrån statistik kunna dra slutsatser och föreslå åtgärder
• Vara delaktig i framtagandet och implementeringen av vår nya personalhandbok
• Vara avdelningens expert inom frågor som rör lagar, regler och avtal
• Hantera bokningar och avstämningar av lönerelaterade konton
• Stötta verksamheten i avtals-, förmåns- och ersättningsfrågor
• Hantera skattedeklarationer
• Ansvara för försäkringar och pensioner



Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat några år med Lön- och Hr frågor och känner dig trygg allt från löneprocessen till arbetsrätt. Troligtvis har du en gymnasieutbildning i grunden och läst vidare på yrkeshögskola.

Du har god förståelse för lagar, regler och avtal och ser alltid till att vara uppdaterad inom området. Då du kommer att arbeta en hel del med statistik är det viktigt att du har lätt för att se samband och dra slutsatser utifrån informationen du har framför dig. I rollen kommer du att arbeta med framtagande av vår nya personalhandbok och en hel del administration vilket kräver att du har mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska. Har du erfarenhet av att ha arbetat i lönesystemet Hogia och kunskaper i att arbeta i Excel kommer du snabbt komma in i arbetet.



På Uppsalahem värdesätter vi dig som kommer med nya infallsvinklar och vill utveckla vårt arbetssätt. Inom lön har vi bland annat infört e-signering av anställningsavtal och Hogia- app, men vi är nyfikna på vad du har för nya idéer kring vårt framtida arbetssätt!

Vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och din kompetens och trivs när du får arbeta tillsammans med dina kollegor. Du har lätt för att se både detaljer och helheter och har stor integritet. Ditt arbetssätt präglas av ordning och reda och det är självklart för dig att arbeta proaktivt.



Mer information!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta gärna HR- chef, Anna-Lena Lehto tel: 018- 727 34 21. Sista ansökningsdagen är den 30 Oktober, men välkommen med din ansökan redan idag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-10-11

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsalahem

Adress
Uppsalahem
St:Persgatan 28
75104 Uppsala

Kontorsadress
St:Persgatan 28

Jobbnummer
4395908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsalahem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsalahem: