Upplands Väsby kommun söker en Chef till Stöd & Process

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomichefsjobb / Upplands Väsby
2016-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upplands Väsby kommun söker en Chef till Stöd & Process" (publicerad 2016-01-29) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Om verksamheten

Upplands Väsby växer och är mitt i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en arbetsplats som attraherar nytänkande, ansvarstagande och motiverade medarbetare. Att arbeta i Upplands Väsby är en merit och investering för framtiden.

Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna serviceorganisation för kommunens alla verksamheter. Kontoret består av åtta enheter; ekonomi, controlling, IT, HR och lön, systemförvaltning, kommunikation, kansli och Väsby Direkt. På kontoret arbetar ca 100 medarbetare, som har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum. Stöd & Process säkerställer leverans av konkurrenskraftiga tjänster så att kommunens övrigverksamheter kan vara framgångsrika i sina uppdrag. Nyfikenhet, kompetens, professionalism och god kunddialog ör våra kännetecken.

Publiceringsdatum
2016-01-27

Dina arbetsuppgifter
Som chef för Stöd & Process leder du en administrativ serviceorganisation med stort kundfokus. Ett stort fokusområde är att arbeta med förändringsarbete och medarbetarutveckling. Uppdraget rymmer verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning. Du verkar för en god samverkan mellan kommunens olika kontor, kommunledning och förtroendevalda. Du ingår i koncernledningen och rapporterar direkt till kommundirektören.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med start enligt överenskommelse.

Vem är du?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning i grunden med en gedigen erfarenhet av att leda andra chefer. Du har en mycket god ekonomisk förståelse och är van att leda förändringsprocesser. Du har en förmåga att leda flera enheter med olika inriktningar. Du har ett helhetsperspektiv och är lyhörd och tydlig i ditt sätt att leda och kommunicera. Du är trygg i dig själv samt prestigelös. Du är en van beslutsfattare. Du har ett konsultativt förhållningssätt. Du har erfarenhet av samverkan och fackliga kontakter.

Det är mycket meriterande att ha arbetat i offentlig sektor.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är den 21 februari 2016. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Jurek Rekrytering & Bemanning ansvarar för denna rekryteringsprocess. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-22 05 76 eller e-post emily.beijer@jurek.se

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 08-590 970 00

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3300
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emily Beijer 0700-22 05 76 emily.beijer@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2639075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: