Upphandlingsstöd och Systemförvaltning e-handel

Avesta kommun, Kommunkansliet / Datajobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?

Avesta kommun ingår i upphandlingssamarbete med 6 andra kommuner i Dalarna. Tjänsten är placerad vid upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen, kommunstyrelsens förvaltning. Upphandlingsenheten har en av kommunens viktigaste uppgifter och bidrar på många olika nivåer i verksamheten.

Vi står nu mitt i arbetet med att införa e-handel och e-arkiv och söker en ny kollega för rollen som upphandlingsstöd med systemförvaltningsansvar. Där kommer du som stöd till projektledaren att ha en central roll i införandet av det nya systemet, liksom i framtida arbetet med utveckling av rutiner och system inom inköp och ekonomiområdet.

Här får du möjlighet att utveckla den nya e-handeln i kommunen, tillsammans med vår Inköpssamordnare och ekonomiadministration.


Publiceringsdatum
2021-05-28

Arbetsuppgifter
Som upphandlingsstöd hos oss får du en helhetsförståelse för den kommunala organisationens alla verksamhetsbehov. Tillsammans med Inköpssamordnar du önskemål från en eller fler verksamheter och driver utvecklingsprojekt. Dina huvudsakliga ansvarsområden ligger inom att implementera, administrera och underhålla det nya systemet för e-handel som ska köpas in. Utöver det kommer du även ansvara över administration kopplat till upphandling samt support inom inköpsprocessen.

Dina arbetsuppgifter kommer att involvera arbete med införandet av e-handel, tillhörande administration av masterdata och förvaltning av systemet. Dina uppgifter inom upphandlingsstöd omfattar att stödja verksamheten i direktupphandlingar och arkivering av avtal. Du har en kontinuerlig dialog med verksamheten genom hela inköpsprocessen, från behov till beställning.

Du kommer att arbeta nära vår Inköpssamordnare med analyser av kommunens leverantörs- och avtalstrohet. Du deltar i kommunens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer inom upphandlings- och inköpsfrågor. Även andra arbetsuppgifters om är kopplade till inköp och redovisningsprocessen kan bli aktuella. I tjänsten ingår också att hålla utbildningar och informera om kommunens e-handel.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har genomfört en eftergymnasial utbildning inom systemförvaltning, eller annan utbildning som anses likvärdig. För tjänsten behöver du även erfarenhet av likartade administrativa arbetsuppgifter inom upphandling, likaså inom systemadministration. Har du tidigare erfarenhet av att implementera system i en större organisation, är det meriterande.

Då du i denna roll kommer producera och hantera olika typer av dokumentation, behöver du en dokumentationsvana samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Arbetet som upphandlingsstöd med systemförvaltningsansvar förutsätter mycket kontakter både internt och externt, vilket innebär att du behöver vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Det är också positivt om du är välformulerad och är trygg i att presentera i små och stora grupper, eftersom du i tjänsten genomför egna utbildningar. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja att hjälpa andra samt leverera lösningar. Du planerar, organiserar samt tar ansvar för ditt arbete och driver processer vidare. Du är bra på att hantera komplexa frågor och gillar att analysera problem, för att kunna bryta ner dem till konkreta uppgifter.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avesta kommun, Kommunkansliet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C56489/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avesta kommun (org.nr 212000-2262), http://www.avesta.se

Arbetsplats
Avesta kommun, Kommunkansliet

Jobbnummer
5776727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet: