Upphandlingsspecialist med kundfokus

Upphandlingsmyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person med mångsidig praktisk erfarenhet av upphandling?

Kundenheten har ett särskilt ansvar för att skapa, förmedla och förvalta relationen till kunder samt för att ge myndighetens kunder stöd och rådgivning i upphandlingsrelaterade frågor. Kundenheten behöver nu förstärkning med i form av praktisk upphandlingskompetens som kan komplettera vårt team.

Vad ska du arbeta med?
Som Upphandlingsspecialist på Kundenheten har du direktkontakt med myndighetens kunder. Du ger stöd genom att utreda och besvara upphandlingsrelaterade frågor och kommunicerar dagligen i vår frågeservice samt i digitala kanaler. I arbetet ingår också att delta i Upphandlingsmyndighetens arbete att ta fram vägledningar och stöd om upphandling och inköp där du bidrar med det praktiska perspektivet. Ett genuint intresse för stöd och service är viktigt, men också förmågan att lyssna, agera snabbt och ta egna initiativ. Som Upphandlingsspecialist besitter du bred grundläggande kompetens inom sakområdet med god kunskap om myndighetens uppdrag och uppgifter.

Du kommer ha stort utrymme att själv påverka din roll. Ex att arbeta tillsammans med våra upphandlare, strateger, specialister och jurister med att ta fram olika typer av stöd inom upphandling.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

• Svara och hantera frågor från våra kunder
• Ta fram skriftligt stödmaterial
• Förmedla och hålla ihop ärenden och frågor med övriga enheter och sakområden
• Dokumentera och analysera ärenden samt bidra till och driva kundenhetens utvecklingsfrågor
• Bidra till myndighetens fortsatta utveckling, mål och övergripande uppdrag

Erfarenhet och personliga förmågor

• Relevant examen från högskola eller yrkeshögskola, gärna med inriktning mot upphandling
• God kunskap och intresse om upphandlingsrätt
• Minst två år av varierande praktiskt arbete med offentlig upphandling samt erfarenhet av att genomfört upphandlingar
• Erfarenhet av och ett genuint intresse för att ge stöd, service och att förmedla kunskap
• Du agerar snabbt, är prestigelös och tar egna initiativ
• Du är öppen, utåtriktad och arbetar effektivt även i stressiga situationer
• Du är analytisk, strukturerad och har en förmåga till helhetssyn samt att prioritera
• Du är en effektiv lagspelare som efterfrågar och delar med dig av kunskaper och erfarenheter
• Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande

• Arbetat som upphandlare
• Erfarenhet av arbete inom service
• Vana och trygghet i att leda samtal och kundmöten.

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla en modern myndighet, har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i såväl juridiska som mer allmänna komplexa frågor, ständigt med kunden i fokus.

Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i stödet till myndighetens kunder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Om upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid.

Anställningen
Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna.

Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Publiceringsdatum
2018-04-30

Så ansöker du
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 16 maj 2018. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta

Filip Brännström, Chef Kundenheten 08-586 217 98

Johanna Carlstedt, HR-specialist, 08-586 217 94

Anna Christiansson, Saco-S, 08-586 217 26

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
4115094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: