Upphandlingsspecialist, gärna med juridisk inriktning

Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Upphandlingsfunktionen, som ingår i ekonomienheten, ansvarar bl.a. för att samordna, leda och genomföra upphandlingar. Den är även en stödjande funktion för verksamheten. Funktionen arbetar också med ett kontinuerligt utvecklingsarbete inom området. Inom ekonomienheten arbetar i dag totalt 16 medarbetare och du blir en del av ett team som består av en upphandlingssamordnare, fyra upphandlingsspecialister och en upphandlare. Upphandlingarna genomförs enligt LOU och LUFS.

Publiceringsdatum
2016-04-14

Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att självständigt driva och genomföra upphandlingar inom många olika verksamhetsområden. Arbetet bedrivs i projektform och i nära samarbete med chefer och medarbetare från andra delar av organisationen. Du kommer att genomföra interna utbildningar och i övrigt ge stöd och råd till verksamheten i upphandlings- och avropsfrågor. Du förväntas bidra aktivt i arbetet med förvaltningens- och upphandlingsfunktionens utvecklingsarbete inom upphandlingsområdet. Du förväntas även hålla dig uppdaterad inom rättspraxis.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• KY/YH-utbildning i offentlig upphandling eller motsvarande som anses relevant för arbete med kvalificerade upphandlingar
• mycket god kompetens inom upphandlingslagstiftningen och gällande rättspraxis
• flerårig erfarenhet av att genomföra kvalificerade offentliga upphandlingar
• erfarenhet från att arbeta i projektform och att driva och leda upphandlingsarbete genom upphandlingsprocessens olika steg.

Det är meriterande om du har en för anställningen relevant juridisk utbildning på högskolenivå.

Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vidare har du en god analytisk förmåga, pedagogisk läggning och ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du kan arbeta snabbt och noggrant under tidspress. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-04
Ange följande referens när du ansöker: 1936-2015/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tarja Engström, Ekonomichef 08-786 42 18
Petra Uebel, Upphandlingsspecialist 08-786 49 38

Facklig kontakt
Christina Ribbhagen 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
2783013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten: