Upphandlingssamordnare till söderort!

Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Administrativa avdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Administrativa avdelningen i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 35.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Inom Älvsjös stadsdelsförvaltning arbetar mer än 700 medarbetare för våra 28 000 invånare.

Arbetet präglas av närhet mellan de olika verksamheterna. Förvaltningskontoret med medborgarkontor, bibliotek och öppen förskola ligger i Älvsjö centrum, 10 minuter från city.

Nu söker vi en utvecklingsorienterad upphandlingssamordnare som vill utvecklas tillsammans med oss i både Skärholmen och Älvsjö stadsdelsförvaltning!

Vi erbjuder dig

- Ett omväxlande och varierat arbete där du får två olika arbetsplatser.
- En nyinrättad tjänst där du ges stora möjligheter att påverka utformningen av tjänsten.
- Goda kompetensutvecklingsmöjligheter och möjlighet att delta i upphandlings- och inköpsnätverk inom Stockholms stad.
- Flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Arbetsplatsbeskrivning

Tjänsten är placerad både på förvaltningskontoret i Skärholmen och på förvaltningskontoret i Älvsjö. I Skärholmen kommer du att ingå i den administrativa avdelningen. Den administrativa avdelningen har som främsta uppgift att stötta förvaltningens chefer i frågor inom ekonomi, hr, it, lokal och inköpsfrågor.

I Älvsjö är vi sju medarbetare som arbetar med ekonomi och intern service. Vi tillhandahåller säkra och effektiva processer och rutiner samt ger god service i frågor som rör ekonomi, internkontroll, IT, telefoni, upphandling, inköp och vaktmästartjänster.

Den närmaste tiden kommer vi att utveckla våra arbetsprocesser gemensamt, bland annat gällande upphandling, inköp och avtalsförvaltning.

Publiceringsdatum
2018-02-04

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingssamordnare ansvarar du för planering och genomförande av lokala upphandlingar och avtal för stadsdelsförvaltningarna i Skärholmen och Älvsjö. Du upprättar och sammanställer förfrågningsunderlag och avtal samt ansvarar för anbudsutvärdering. Du ansvarar för att upphandlingarna sker i enlighet med lagar, regler samt enligt stadens system för upphandling och inköp. Du samordnar även centralt drivna upphandlingar. Arbetet sker då i nära samarbete med stadens centrala upphandlingsfunktion.

Ditt uppdrag inom Älvsjö stadsdelsförvaltning omfattar även andra inköpsfrågor.

Du förväntas medverka aktivt i utveckling av processer och arbetsmetoder. Vid utformande av lokala rutiner och anvisningar inom upphandling och inköp kommer du att samarbeta med andra inom förvaltningarnas organisation.

I ditt uppdrag ingår att hålla i möten och utbildningar inom inköps-/upphandlingsområdet samt att bistå med rådgivning och stötta hela organisationen i frågor gällande LOU.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Adekvat högskoleutbildning med inriktning mot juridik, ekonomi eller motsvarande, alternativt gedigen erfarenhet av upphandlingsarbete inom offentlig förvaltning där du erhållit motsvarande kunskaper.
- Erfarenhet av liknande arbete med självständigt ansvar för upphandlingar, gärna inom offentlig förvaltning.
- Erfarenhet av arbete enligt LOU och mycket goda kunskaper om LOU.
- Goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt i Excel.
- Mycket god kommunikationsförmåga med mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Meriterande:

- Erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete från offentlig verksamhet, företrädesvis från kommunal verksamhet.
- Erfarenhet av att utveckla och implementera professionella arbetssätt inom inköp/upphandling.
- Erfarenhet av arbete i Agresso.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:

Vi söker dig som är initiativtagande och självgående i ditt arbete och som trivs med att anta nya utmaningar. Verksamheterna inom förvaltningen är både omfattande och dynamiska och det är därför viktigt att du har en god analytisk förmåga samt att du är van vid problemlösning i en föränderlig miljö. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer. Eftersom du kommer att utbilda och stödja cheferna inom våra organisationer inom upphandlings-/inköpsområdet så är det av stor vikt att du är både pedagogisk och tydlig i din kommunikation samt att du trivs med att hålla i utbildningar och dela med dig av din kunskap.


Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %.. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 2018/445
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin 08 50811728
Stefano Prestinoni, administrativ chef, Skärholmen 08 50824030

Företag
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Administrativa avdelningen
Bodholmsplan 2
12726 Skärholmen

Kontorsadress
Bodholmsplan 2

Jobbnummer
3943576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Administrativa avdelningen: