Upphandlingssamordnare

Motala kommun, Stab Socialförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Motala kommun, Stab Socialförvaltningen i Motala

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Inom förvaltningen ryms följande verksamheter; Individ- och familjeomsorg, Utredning, stöd och tillstånd, Kommunal hälso- och sjukvård, Utförare LSS och socialpsykiatri, Utförare hemtjänst och Utförare särskilt boende, samt två bemanningsenheter.

Tjänsten som upphandlingssamordnare är placerad på förvaltningens stab. Stabens uppdrag är att stötta ledning och verksamhet och består av funktioner inom bland annat verksamhetsutveckling, systemförvaltning, digitalisering, arkiv och administration och juridik. Staben leds av biträdande socialdirektör.

Socialförvaltningen har idag kostnader motsvarande 250 miljoner kronor för köp av tjänster. Det omfattar upphandlad verksamhet såsom äldreboenden, avtal utifrån lagen om valfrihet i hemtjänsten, ramavtal och enskilda avtal. Målsättningen är att ha avtal med god kvalitet som är kostnadseffektiva och följer lagstiftningen. Vi vill främja en kultur där förbättringar är en del av det ordinarie arbetet, där vi arbetar processinriktat för att bli mer effektiva och för att minska kostnadsdrivande eller resurskrävande moment i vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2023-09-29

Arbetsuppgifter
Som upphandlingssamordnare är du förvaltningens kontakt-/talesperson i upphandlingsfrågor. Du är också förvaltningens inköpssamordnare utifrån kommunens inköpsorganisation. Det innebär att du ger stöd i frågor och samordnar arbete avseende både inköp och upphandling internt inom förvaltningen, och tillsammans med kommunens upphandlingsenhet. Arbetet innebär att du:
• upprättar förfrågningsunderlag, kontrakt och avtal
• följer upp avtal samt har kontakter med leverantörer
• följer upp inköp inom socialförvaltningen
• genomför kontroller utifrån internkontrollplan samt egenkontroller
• koordinera inköps- och upphandlingsbehov
• tar fram förvaltningens upphandlingsplan för kommande år
Utöver detta deltar och stöttar du i utredningar, behovsanalyser, förstudier och projekt inom förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, inköp, upphandling eller motsvarande som bedöms likvärdig. Du har kunskap om samt erfarenhet av att arbeta med förfrågningsunderlag, upphandlingar, förhandlingar, avtal och uppföljning av avtal. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med liknande frågor i offentlig verksamhet.

Du har god kommunikativ förmåga och du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. I arbetet kommer du träffa många människor vilket kräver att du samarbetar bra med andra samt trivs med att vara utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Är du den som gillar att fokusera på kostnader, intäkter och effektivitet ur olika perspektiv samt gärna sätter upp höga mål för dig själv, då har du hittat rätt. Vi står inför utmaningar med att hantera många olika avtal inom hela förvaltningen och därför ska du gilla att väga samman komplex information och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C157507".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Motala kommun (org.nr 212000-2817)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Motala kommun, Stab Socialförvaltningen

Kontakt
Bitr Socialdirektör
Theres Sandstedt Johanson
0141-22 50 00

Jobbnummer
8152115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Motala kommun, Stab Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Motala kommun, Stab Socialförvaltningen: