Upphandlingssamordnare

Haninge Kommun / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge, Stockholm eller i hela Sverige

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.



Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?



Välkommen att utvecklas med oss

Social-och äldreförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg samt stöd och service till personer med funktionsnedsättning.

Utöver det har förvaltningen ansvar för bland annat familjerättsfrågor, arbetsmarknadsfrågor och flyktingmottagande. Förvaltningens utvecklingsenhet ger stöd till social- och äldreförvaltningens verksamheter med utveckling, införande, användning och uppföljning av arbetssätt och verktyg.

På utvecklingsenheten arbetar utvecklingsledare, utredare, förvaltningsledare, IT-strateger, systemförvaltare, projektledare, upphandlingssamordnare, verksamhetscontroller och medicinskt ansvarig sjuksköterska med uppdrag inom kvalitet, utveckling och uppföljning.

Ditt uppdrag

Då en av våra upphandlingssamordnare går på föräldraledighet söker vi dig som vill anta uppdraget som upphandlingssamordnare i vår förvaltningen som tillsammans med kolleger ska bidrar till att politiska mål uppfylls samt att kvalitetskrav enligt avtal och lagstiftning följs. Du kommer att vara med i att utveckla bättre tjänster till våra målgrupper. Du kommer i nära samarbete med förvaltningens avtalscontroller arbeta för att effektivt ge stöd i direktupphandlingar samt säkra följsamhet som lagstiftning genom nedanstående huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Samordna upphandlingar i samarbete med Upphandling Södertörn
- Samordning av dialog mellan leverantörer och verksamhetsrepresentanter
- Stöd vid direktupphandlingar
- Stöd i framtagning och tolkning av kravställning
- Avtalsuppföljning Ta fram beslutsunderlag
- Tillsammans med förvaltningens avtalscontroller ansvara för anskaffningsprocessen Planera och strukturera förvaltningens arbete med upphandlingar
- Ta fram rutiner inom området Internkontroll och egenkontroll inom området ramavtalstrohet och direktupphandlingar
- Vara förvaltningens representant inom central uppföljning och styrning när det gäller upphandlingar

Det här söker vi hos dig
- Du har minst kandidatexamen inom samhällsvetenskap
- Du har erfarenhet och kunskap om offentlig upphandling
- Du har erfarenhet av kravställning i upphandlingsdokument
- Du har erfarenhet av avtalsuppföljning
- Du är insatt i lagstiftning inom området så som avtalsrätt, LOU och LOV
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsområdet vård och omsorg
- Du organiserar, driver och följer upp ditt eget arbete systematiskt. Du har mycket god förmåga i användandet av digitala verktyg och system.

Det här kan vi erbjuda dig

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Då rollen är ny har du möjlighet att vara med och påverka dess utformning. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Söder. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.

Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Publiceringsdatum
2022-06-14

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Haninge kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/528".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Haninge kommun (org.nr 212000-0084)

Arbetsplats
Social- och äldreförvaltningen, Utvecklingsenheten

Kontakt
Linda Romlin
08-6067032

Jobbnummer
6741688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haninge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haninge Kommun: