Upphandlingssamordnare

Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm / Inköpar- och marknadsjobb / Svalöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Svalöv, Kävlinge, Eslöv, Landskrona, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm i Svalöv

Svalövs kommun - med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.

Svalövs kommun - mitt i den expansiva Öresundsregionen.
För alla som bor här är närheten till den generösa naturen en viktig del i ett rikt liv, men också för företag och besökare finns mängder av möjligheter att erbjuda. Kommunen har sex tätorter (Svalöv, Teckomatorp, Billeberga, Tågarp, Kågeröd och Röstånga). I norra delen hittar du Söderåsen och i södra delen en av landets bästa jordbruksmarker.

Svalöv ligger inom bekvämt pendlingsavstånd med bil eller kollektivtrafik från t ex Malmö, Lund, Eslöv, Landskrona och Helsingborg.




Publiceringsdatum
2021-01-05

Arbetsuppgifter
Upphandlingssamordnaren är en nyinrättad tjänst och arbetsuppgifterna kommer bl a att vara arbete med styrdokument, information, samordning, utbildning m m gällande lagstiftning och befintliga ramavtal. Kommunen använder i dag ett stort antal ramavtal upphandlade av SKL Kommentus, Kammarkollegiet och inom ett upphandlingssamarbete med bl a Lunds kommun. Kunskapen om dessa och hur de bäst nyttjas behöver dock utvecklas ytterligare.

Du kommer vidare att stödja verksamheternas arbete med egna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop. Det kommer även att inkludera uppföljning av ingångna avtal och tillsammans med verksamheterna följa upp leverantörer.

Du kommer också att medverka till information och utbildning till det lokala näringslivet.

Du kommer att vara en kontaktyta inom kommunorganisationen avseende inköps- och upphandlingsfrågor. Du kan också komma att vara föredragande i styrelser och nämnder.

Tjänsten kommer att finnas på administrativa avdelningen under den administrative chefen.


Kvalifikationer
Du har relevant akademisk examen, utbildning eller arbetslivserfarenhet inom ekonomi, inköp och/eller upphandlingsområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av arbete med upphandlingsfrågor från offentlig sektor, gärna med inriktning på bemanning och tjänster så är det meriterande.

Yrkeserfarenhet är meriterande.

Som person är du strukturerad, effektiv, noggrann och har förmåga att överblicka helheten och arbetar engagerat för att nå uppsatta mål. Du har en god analytisk förmåga och är bra på att samarbeta. Du behärskar det svenska språket väl och har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift, även i mer formella sammanhang som t ex tjänsteskrivelser, policydokument m m.

Eftersom detta är den enda upphandlartjänsten i kommunen, är det viktigt att du kan arbeta självständigt, men också skapa nätverk med upphandlare i andra kommuner.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss ALL kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast, enl överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A996923-2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svalövs kommun (org.nr 212000-0993), http://www.svalov.se

Arbetsplats
Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm

Jobbnummer
5511213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svalövs kommun, Adm enheten, Nämnd, IT och Reception/Vaktm: