Upphandlingssamordnare

Kemikalieinspektionen, Ekonomiska sekretariatet / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kemikalieinspektionen, Ekonomiska sekretariatet i Sundbyberg

Vill du vara med i arbetet för en giftfri miljö och öka kunskapen om kemikalier i vår vardag? Då är Kemikalieinspektionen arbetsplatsen för dig.

Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet med cirka 280 medarbetare. Vi sitter i lokaler belägna i centrala Sundbyberg. Som anställd hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete, både på nationell och internationell nivå. Produktion och användning av kemikalier kan orsaka hälso- och miljöproblem. Därför har Kemikalieinspektionen i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. I det arbetet behöver vi dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar utveckling.

Ekonomisekretariatet ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer inom sekretariatets ansvarsområde. Sekretariatet initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, kvalitetssamordning, IT, växel och reception.

Sekretariatet ger stöd till ledningen, samt bistår avdelningarna och sekretariaten i ekonomiska frågor. Sekretariatet ansvarar även för övergripande verksamhetsplanering och verksamhetsutveckling. Huvudsakliga ansvarsområden är bokföring, fakturering, betala leverantörsfakturor, övergripande ekonomisk uppföljning, ta fram budgetunderlag, bokslut och årsredovisning, ekonomistyrning och utveckling, avtals- och upphandlingsverksamhet samt utveckling och förvaltning av ledningssystemet.




Publiceringsdatum
2018-10-25

Arbetsuppgifter
Till Ekonomiska sekretariatet söker vi nu en upphandlingssamordnare.
I rollen som upphandlingssamordnare arbetar du självständigt och i samarbete med övriga medarbetare vid sekretariatet i upphandlingsfrågor. Du ska driva och utveckla myndighetens strategiska upphandlingsarbete samt ger stöd till övriga medarbetare och chefer kring upphandling. Du kommer arbeta med hela upphandlingsprocessen, från planering och förberedelse till uppföljning av avtal. Du genomför och bistår i upphandlingar, avropar från statliga ramavtal, tar fram egna lokala ramavtal och stöttar organisationen i upphandlingsfrågor. Du ansvarar för att utbilda verksamheten i upphandlingsrelaterade frågor och bidrar till att utveckla myndighetens upphandlingsverksamhet och en god förvaltningskultur. Det ekonomiska sekretariatet består av IT-enhet och redovisningsenhet men du kommer att och vara direkt placerad under den administrativa chefen. Vi är totalt ca 20 personer på sekretariatet.



Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna juridisk, eller annan som vi bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet inom upphandlingsområdet och arbetslivserfarenhet av strategiskt inköpsarbete och upphandling inom offentlig sektor, du är väl insatt i lagen om offentlig upphandling (LoU).

Du har en god förmåga och vana att leda projekt och erfarenhet av att arbeta i myndighet.

Vidare är du strukturerad, kommunikativ, pedagogisk och bra på att hålla muntliga föredragningar inför större publik och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt men också tillsammans med andra i t.ex. projekt- och samverkansgrupper. Det är viktigt att du är intresserad av samhällsfrågor, har lätt för att sätta dig in i nya frågor och har förmågan att strukturera problemställningar.

För att lyckas i rollen är du som person relationsskapande, flexibel och prestigelös. I rollen förväntas du vara en expert med breda och gedigna kunskaper inom inköps- och upphandlingsområdet och du har erfarenhet från att ha arbetat med detta utifrån ett ledning- och styrningsperspektiv. Du ser till möjligheter snarare än hinder. Du är en kreativ problemlösare.

Tjänsten är nyinrättad vilket innebär att du har möjlighet att påverka innehållet och strukturen i arbetet.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.



ÖVRIGT
På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas.

Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag.

Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter.

Kemikalieinspektionen tillämpar sex månaders provanställning.

Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående. Enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-14
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: 2.3.a-H18-07502
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Söderlund 08 519 41 104

Företag
Kemikalieinspektionen, Ekonomiska sekretariatet

Adress
Kemikalieinspektionen, Ekonomiska sekretariatet
Box 2
17213 Sundbyberg

Kontorsadress
Esplanaden 3 A SUNDBYBERG

Jobbnummer
4421878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kemikalieinspektionen, Ekonomiska sekretariatet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kemikalieinspektionen, Ekonomiska sekretariatet: