Upphandlingsledare med känsla för den goda affären

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

Publiceringsdatum
2022-10-05

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som älskar offentlig upphandling, gärna arbetar tätt med marknaden och med våra kunder för att på bästa sätt utveckla den goda affären.

Du kommer att projektleda och driva upphandlingsarbetet främst för tjänsteupphandlingar som till exempel administrativa tjänster men även andra områden beroende på behov i verksamheten. Du ser till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar. Du har ett nära samarbete med andra kollegor på förvaltningen bland annat specialister inom hållbarhet, kategoristyrning, kommunikation, juridik och uppföljning.

Du förvaltar och följer avtalet under avtalsperioden. En stor och viktig del i rollen är kontakt och relationsbyggande med leverantörer och beställare.

För att trivas i denna roll har du lätt för att sätta dig in i kundernas situation, möta alla typer av människor och har en genuin vilja att hitta en bra lösning. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt, sätter kunden och den goda affären i fokus.

Som upphandlare/ upphandlingsledare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare/upphandlingsledare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Tillsammans skapar vi bästa nyttan för dem vi är till för!

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och brinner för att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus.

Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

För att kunna axla denna spännande roll behöver du ha minst ett par års erfarenhet av att självständigt ha drivit och genomfört upphandlingar i offentlig sektor.

Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Mercell TendSign som verktyg.

Vår målsättning är en skyndsam rekrytering och vårt arbete med urval och intervjuer kommer ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Övrigt
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C105915".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Inköp och upphandling

Kontakt
Enhetschef Upphandling
Marie Lindqvist
marie.lindqvist@ink.goteborg.se
031-366 37 14

Jobbnummer
7043393

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: