Upphandlingskonsult, upphandling och avtal, Karlstad

Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad

Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre - välkommen till Landstinget i Värmland!

Publiceringsdatum
2013-01-16

Arbetsuppgifter
Är du rätt person för oss? Vi söker en driven och engagerad upphandlingskonsult till enheten för upphandling och avtal.

Enhetens uppgifter är att utföra upphandlingar enligt LOU/LOV samt att bedriva avtalsvård på ett strategiskt och för landstinget ändamålsenligt sätt. Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera och utveckla upphandlings- och avtalsprocesser såväl internt som externt.

Som upphandlingskonsult kommer du att ha rollen som projektledare och ansvara för hela upphandlingsprocessen, vara rådgivande och sakkunnig inom området, bedriva internutbildningar, medverka i nätverk samt vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete. Specifikt för tjänsten är bland annat arbete med landstingets IT-upphandlingar.

Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar tretton personer varav 8 är upphandlingskonsulter.

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik, ekonomi, data/systemvetenskap etc eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Du bör ha erfarenhet inom IT-området. Det är en merit om du har erfarenhet av upphandling/inköp, förhandling och avtalsförvaltning.

Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.
Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-04
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/130112
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand, upphandlingschef 054-61 50 00 (växel)

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO 054-61 54 47
Marianne Hjort, Vision 054-61 50 70

Företag
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Adress
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad

Jobbnummer
1438866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten: