Upphandlingskonsult till modern inköpsorganisation
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Karlstad
2020-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingskonsult till modern inköpsorganisation " (publicerad 2020-08-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Kommunledningskontoret söker nu en upphandlingskonsult till upphandlingsavdelningen. Vi är idag 8 medarbetare inklusive upphandlingschef. Upphandlingsavdelningen leder, samordnar och utvecklar koncernens Karlstads kommuns inköpsverksamhet och vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och verksamhetsentreprenader. I uppdraget ingår även att förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Vi har även ett visst samarbete med andra Värmlandskommuner och Region Värmland.
Väl fungerande offentliga inköp är en av nycklarna för att möta det offentliga Sveriges samhällsutmaningar och koncernen Karlstads kommun har gemensamt beslutat att bli en modern inköpsorganisation i framkant. Här spelar upphandlingsavdelningen en viktig roll i förändringsprocessen och som upphandlingskonsult förväntas du vara med och bidra till utvecklingen av inköpsorganisationen.
Publiceringsdatum2020-04-16ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar inom varu- och tjänsteområden samt verksamhetsentreprenader på ett affärsmässigt sätt samt ser till att verksamhetens/kommuninvånarnas behov och de politiska målen uppfylls.
Du kommer självständigt och i grupp att ansvara för hela upphandlingsprocessen från att definiera verksamheternas behov, utveckla god kännedom om leverantörsmarknaden, upprätta förfrågningsunderlag, genomföra förhandlingar, utvärdering av anbud samt upprättande av avtal, uppföljning och utvärdering.
Arbetet innebär mycket samarbete med de förvaltningar och bolag som ingår i koncernen Karlstads kommun. Du förväntas också delta i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder och bidra till en innovativ miljö där vi ständigt söker bättre vägar för att nå våra prioriterade mål.
KvalifikationerDin bakgrund består av akademisk examen med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik och/eller ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från privat och/eller offentlig sektor och du bör ha erfarenhet som projektledare. Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska språket.
Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och analytisk. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du en god samarbetsförmåga med förmåga att motivera och engagera. Dessutom tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.
Erfarenhet av offentlig upphandling kan vara meriterande.
Bra datavana krävs och du är självgående inom MS Word och Excel.
Du vill utvecklas som person och vara delaktig i utvecklingen av upphandlingsverksamheten i Karlstads kommun.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A948166".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Jobbnummer 5192255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.