Upphandlingskonsult

Ammi Technology AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ammi Technology AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
BAKGRUND:
Haninge kommun önskar genomföra avrop av ett uppdrag på 1 FTE maj till december. Tiden kan fördelas på projektledare inkl. team. Uppdraget gäller upphandling och förnyad konkurrensutsättning av IT-områdena Teknisk plattform och Digital arbetsplats. Befintliga avtal finns för områdena Teknisk plattform, som innehåller Server- och databasplattform samt identitetshantering, och Digital Arbetsplats som innehåller hårdvara i form av datorer (PC, Mac och Chromebooks), operativsystem samt tjänster relaterade till hanteringen av dessa.
I samband med upphandlingen görs även en översyn av kommunens IT-behov inför nästa avtalsperiod. För att säkerställa ett ändamålsenlig och verksamhetsorienterat IT-stöd behöver vi ställa relevanta krav på de tjänster vi kommer att behöva under nästa avtalsperiod. Dessa krav ska också spegla hur vi vill att nästa avtalsperiod skall fungera i praktiken, så att vi får en funktionell affärsrelation med våra kommande leverantörer. Viktiga effektmål är en kostnadseffektiv lösning, god kostnadsöversikt samt en funktion som fungerar bra för kommunens nuvarande och framtida arbetssätt. Verksamhetens önskemål har hög prioritet.

UPPDRAGET:
Uppdraget görs i samråd med Upphandling Södertörn.
För uppdraget gäller följande, för varje avrop/upphandling:
Fas1 - strategisk analys:
Strategisk väg framåt som är framtidssäkrad gällande teknisk plattform och digital arbetsplats.

Fas2 - initiering, förberedelse och upphandling:
Framtagning av kravspecifikation och avropsunderlag
Vara behjälplig vid uppläggning av avropsunderlag/upphandlingsunderlag i Mercell/TendSign
Svara på frågor under upphandlingstiden
Anbudsöppning (protokoll)
Framtagning av utvärderingsrapport
Framtagning av tilldelningsbeslut
Avtalsspärr (normalt 10 kalenderdagar)
Framtagning av leveransavtal samt justering av detta tillsammans med vinnande anbudsgivare

Option: Fas3 - etablering:
Transitering till ny leverantör

MÅL
Strategisk analys.
Kravfångst genomförd och förfrågningsunderlag framtaget till en kvalitet och ett format som innebär att annonsering/upphandling kan genomföras.
Upphandling genomförd.
Option: Transitering genomförd.

LEVERANS
Genomförd upphandling med nya leverantörer på plats.

Skallkrav
Konsulten ska ha genomfört minst två liknande uppdrag inom Teknisk plattform/Digital arbetsplats inom större offentliga organisationer de senaste 5 åren, vilket ska styrkas med kort uppdragsbeskrivning och kontaktperson till referensuppdrag.
Anbudsgivare kan ange en eller flera konsulter för varje fas i uppdraget.
Ansvarig konsult/projektledare Ska ha minst tio (10) års erfarenhet av offentlig IT-upphandling.
Konsulten/er Ska ha god kunskap avseende server/klientmiljöer, operativsystem Windows, Linux, Chrome OS och Mac OS, samt integrationer : 3 - Medium
Konsulten/er Ska ha god kunskap om identitetshantering inkl. signering : 3 - Medium
Konsulten/er Ska ha god kunskap om Azure molnplattform : 3 - Medium
Konsulten/er Ska ha kunskap om DHCP/DNS : 3 - Medium
Konsulten/er Ska ha kunskap om säkerhetstjänster såsom antivirusprogram för servrar och klienter, säkerhetsscanning, penetrationstester och SIEM : 3 - Medium
Konsulten/er Ska ha kunskap om kommunal förvaltning och samverkan såsom ITIL, PM3 och SIAM : 4 - Expert
Konsulten/er Ska kunna uttrycka sig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift
Konsulten/er Ska ha god kunskap avseende mobila enheter som smarta telefoner och surf plattor (typ Samsung och Iphone/Ipad) : 3 - Medium

Börkrav
Arbetserfarenhet av säkerhetskrav och säkerhetsregelverk som ställs på ett IT-system som hanterar känslig information.
Arbetserfarenheter av att både ta fram, bereda och bedöma designärenden för infrastruktur och IT-säkerhet.
Arbetserfarenhet av både hot-, risk- och sårbarhetsanalyser i komplexa IT-infrastrukturer. Arbetserfarenheten bör vara erhållen under de senaste fem (5) åren.
Arbetserfarenhet av att samarbeta med verksamheten, för att kravställa på framtagningen av IT-infrastrukturlösning.
Arbetserfarenhet inom IT-arkitektur.

Publiceringsdatum
2022-05-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-09

Företag
AMMI Technology AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Upphandlingskonsult".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ammi Technology AB (org.nr 559176-7909)
114 44  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: info@ammisoftware.com

Jobbnummer
6599896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ammi Technology AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ammi Technology AB: