Upphandlingsexperter till Upphandlings- och inköpsenheten

Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen, upphandlin / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen, upphandlin i Norrköping

Publiceringsdatum
2022-06-01

Beskrivning
Upphandlings- och inköpsenheten har i uppdrag att utveckla, styra och samordna myndighetens inköp.

Upphandlings- och inköpsenheten svarar också för juridiskt stöd och rådgivning kring inköps- och avtalsfrågor. I vårt uppdrag ingår även att förvalta och följa upp avtal samt att utveckla myndighetens e-handel.

Upphandlings- och inköpsenheten ansvarar för samtliga anskaffningar samt det kategoristyrda arbetssättet inom myndigheten som idag är uppdelad i olika kategorier baserat på hur Migrationsverkets verksamhet ser ut. Totalt består enheten av ca 20 medarbetare. Kategorierna är uppdelade i olika affärsområden där upphandlingsexpert med affärsområdesansvar förvaltar avtalen inom affärsområdet. Arbetet bygger på ett helhetsansvar över tid, vilket bland annat inkluderar upphandlingar/avrop, dialoger, strategiarbete, samt kontinuerligt uppföljningsarbete i enlighet med Migrationsverkets affärsprocess.

Upphandlings- och inköpsenheten söker nu medarbetare som vill arbeta hos oss som upphandlingsexpert med eget affärsområdesansvar. Företrädesvis inom kategori IT, men kan även bli aktuellt inom andra kategorier.

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingsexpert vid Migrationsverket ansvarar du för att skapa förutsättningar för kategoriarbete, samt driva och stödja affärsprocessen avseende anskaffning av varor och tjänster. Det innebär även att identifiera och analysera förbättringsförslag, skapa och förankra strategier för framtida behov och affärer, arbeta med kontinuerlig uppföljnings- och effektiviseringsarbete, samt avtalsförvaltning.

I dina arbetsuppgifter även ingår att arbeta med upphandlingar, annonserade upphandlingar, avrop som kräver förnyad konkurrensutsättning samt kvalificerade direktupphandlingar.

Kvalifikationer
I denna roll ser vi det som viktigt att du trivs i en flexibel arbetsmiljö som präglas av samarbete. Du har ett öppet tankesätt och kan anpassa dig till nya situationer och omständigheter. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.

Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- Praktisk arbetslivserfarenhet av att leda och genomföra upphandlingar
- Kunskap inom LOU (lagen om offentlig upphandling) och grundläggande affärsjuridik
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift
- God data- och systemvana, samt goda kunskaper i upphandlingsverktyg.

Meriter

- Erfarenhet av IT-upphandlingar
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av kategoribaserat upphandlings- och inköpsarbete

Vi ligger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation för tjänsten samt förmåga att passa in i existerande team.

Anställningsvillkor
Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning tillämpas

Arbetstid: kontorsarbetstid

Vi tillämpar individuell lönesättning

Placering: Norrköping eller Stockholm

Tillträde: enligt överenskommelse

På Migrationsverket är vi cirka 5 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansök­ningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land funge­rar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.

Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html

Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi undanber oss därför telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen, upphandlin

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-12418".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen, upphandling och inköp

Kontakt
Fredrik Thorell
010-2032297

Jobbnummer
6703959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen, upphandlin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Planeringsavdelningen, upphandlin: