Upphandlingscontroller
Habo Kommun / Administratörsjobb / Habo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Habo,
Mullsjö,
Jönköping,
Aneby,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Habo Kommun i Habo Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.
Kommunerna står inför stora utmaningar de närmaste åren och det är viktigare än någonsin att hushålla med resurserna på bästa sätt. Habo är en expansiv kommun och behovet av samordning och utveckling av upphandlingsarbetet är strategiskt viktigt. Upphandlingscontrollern har en mycket viktig roll att tillsammans med chefer och övriga medarbetare medverka till en ekonomi i balans. Arbetet som upphandlingscontroller är varierande och stimulerande med fokus på affärsmässighet och ständig verksamhetsutveckling.
I Habo kommun köps årligen varor och tjänster för ca 500 mnkr.
Publiceringsdatum2018-08-02ArbetsuppgifterUpphandlingscontrollern har det övergripande ansvaret för processerna inom upphandlingsområdet. Arbetet har hög komplexitet och rör sig från strategisk till operativ nivå. Tjänsten tillhör kommunens ekonomienhet och rapportering sker till ekonomichefen.
Upphandlingscontrollerns huvudsakliga uppdrag är att tillse att upphandlingar och inköp sker affärsmässigt inom ramen för aktuella regelverk. Rollen är huvudsakligen konsultativ men innefattar även uppföljning. Under senare år har upphandlings- och inköpsrutinerna utvecklats. Upphandlingscontrollern ansvarar för den fortsatta utvecklingen i nära samarbete med upphandlande förvaltningar och leverantörer. I rollen ingår ansvar för internutbildning och certifiering av kommunens inköpsansvariga samt kvalitetssäkring av avtalsdatabaser.
KvalifikationerVi söker dig som vill vara med och leda Habo kommuns arbete med affärsmannaskap inom upphandling och inköp. Du värnar om goda relationer med såväl leverantörer som interna kunder. Det är bra med högskoleexamen inom ekonomi, teknik eller juridik men relevanta kunskaper kan också ha förvärvats genom arbetslivserfarenhet. Habo kommun omfattas av Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) varför det är en fördel med kunskap om denna lagstiftning. Det är viktigt med kunskap om och erfarenhet av avtalsskrivning.
Tjänsten förutsätter att du är van av att jobba självständigt och att du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Som person har du en stor egen drivkraft, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och har ett konsultativt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018-209
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Bokinge
johan.bokinge@habokommun.se 036-442 80 98
FöretagHabo kommun
AdressHabo kommun
Box 212
56624 Habo
KontorsadressJönköpingsvägen 19 56624 Habo
Jobbnummer 4271793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.