Upphandlingschef till Tierps Kommun

Experis Sverige / Administratörsjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Tierp, Gävle, Sandviken, Uppsala, Ovanåker eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Tierps kommun i Uppsala län med ca 20000 medborgare är en flexibel kommun med stora valmöjligheter. Här finns Dalälven, havet och de levande brukssamhällena inpå knutarna, bra serviceutbud och en fin miljö att leva i, dessutom med närhet till storstädernas utbud. Tierps kommun med ca 1600 medarbetare sätter medborgare och företag i centrum.
Sedan 4 år tillbaka har kommunen avskaffat nämnder/förvaltningar och infört en ny process- och kundorienterad organisation.

Publiceringsdatum
2011-12-20

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingschef ansvarar du kommunens centrala upphandlingsfunktion och är kommunens samordnare och drivande kraft i upphandlingsfrågor. Till Din hjälp får du tre medarbetare.
Du har ett övergripande ansvar för kommunens upphandlingar i enlighet med lagen om offentlig upphandling, LOU. En viktig del i arbetet är att kontinuerligt utveckla kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet på det operativa och strategiska planet, exempelvis genom samverkan med andra kommuner. Som upphandlingschef finns du med i kommunens ledningsgrupp. I upphandlingsfrågor rapporterar Du till kommunstyrelsens arbetsutskott.
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning, till exempel inom ekonomi eller juridik, eller motsvarande kompetens inhämtad på annat sätt. Du har god erfarenhet av upphandlingsarbete och är väl förtrogen med LOU. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande.
Du har lätt för att samarbeta och van att självständigt driva frågor. Du skapar med enkelhet förtroendefulla relationer och nätverk såväl internt som externt. Du är pedagogisk och din kommunikativa förmåga är mycket god i både tal och skrift.
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Tierps Kommun med Experis AB, ManpowerGroup.
Läs mer och ansök på www.experis.se, annonsnummer: 806346.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Hagnehag, 026-66 30 27.
Välkommen med din ansökan med registrerat CV, senast den 22 januari 2012.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Hagnehag, 026-663027

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1110024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: