Upphandlingschef till Landstinget i Östergötland

Industrikompetens i Östergötland AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Unik Resurs är ett dotterbolag inom Industrikompetens och ägs därigenom av 17 företag och 2 kommuner. Industrikompetens bildades 1997 i syfte att främja samverkan i regional kompetensförsörjning och för att skapa en smidig länk mellan arbetsgivare samt mellan arbetsgivare och arbetssökande. Unik Resurs har gedigen erfarenhet av rekryterings- och bemanningsfrågor och tillsätter ca 700 befattningar per år, befattningar inom allt från specialist- och chefspositioner till generalisttjänster inom bl.a tillverkande- och processindustri samt offentlig förvaltning.
Industrikompetens och Unik Resurs är en länk till mer än 65 000 arbetstillfällen i regionen.
Landstinget i Östergötland
Landstinget i Östergötland omfattar Östergötlands län med tretton kommuner och drygt 420 000 invånare. Landstinget ansvarar främst för hälso- och sjukvård och tandvård. Målet för verksamheten är en god hälsa för alla länsinvånare. Inom den högspecialiserade vården har landstinget även ett region- och riksansvar. Den östgötska hälso- och sjukvården består av närsjukvård med 42 vårdcentraler och specialistsjukvård på sjukhus i Motala, Norrköping och Linköping. Folktandvården har 40 kliniker i länet. Landstinget i Östergötland är länets största arbetsgivare med cirka 11 200 medarbetare.
Upphandlingscentrum inom Landstinget i Östergötland ansvarar för landstingets samtliga upphandlingar av varor, utrustning, tjänster. Upphandling av entreprenader för hälso- och sjukvård, tandvård, IT-verksamhet, fastigheter och skolverksamhet. Enheten är landstingsledningens expertresurs och fungerar även som en konsultativ, strategisk resurs för hela landstinget i upphandlingsfrågor.
Till upphandlingscentrum söker vi nu en Upphandlingschef
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Upphandlingscentrum (UC)är en central strategisk funktion inom landstinget. Enheten har strategiskt och operativt ansvar för inköp/upphandling och är direkt underställd landstingsledningen. Den totala upphandlingsvolymen är cirka 1,9 miljarder kronor per år. Upphandlingarna omfattar såväl ramavtal som enskilda investeringar.
Inom upphandlingsområdet ingår förutom upphandlingar även utrustningsplanering vid om- och nybyggnation, resursstöd åt landstingsledningen vid outsourcing av verksamhet, samt att vara kommersiell rådgivare till landstingets olika verksamheter. Upphandlingarna baserar sig på välgrundande kravspecifikationer och beslutsunderlag och sker i samråd med uppdragsgivare, materiel- och sortimentsgrupper samt teknisk och medicinsk expertis. Arbetet på UC utförs av 18 medarbetare med placering i Linköping.
Som upphandlingschef har du det samlade resultatansvaret för all verksamhet inom UC. Utmaningarna inför framtiden är framförallt att införa en e-handelsportal inom landstinget, att fånga in områden som ännu ej är upphandlade samt att bedriva fortsatt arbete med kvalitets­säkring genom säkra rutiner och styrning av arbetet genom standardisering. Ett annat strate­giskt område för landstinget är upphandlingar inom hälso- och sjukvårdsområdet. Vidare skall kompetens säkerställas och utvecklas.
Utöver uppdraget att leda verksamheten arbetar du även operativt med större upphandlingar.
Befattningen som upphandlingschef är direkt underställd landstingsdirektören.

Publiceringsdatum
2010-08-25

Profil
För att trivas på UC och ha rätt förutsättningar för tjänsten som upphandlingschef hos Landstinget ställer vi följande krav.
Du har högskoleutbildning inom relevant område, gärna juridik eller logistik. Vi förutsätter flerårig erfarenhet av upphandling, förhandling samt personalledning. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med IT- och lo­gistiklösningar.
Du har kunskap om och dokumenterad förmåga i att driva upphand­lingsprojekt från start till undertecknande av avtal. Vidare goda kunskaper i upphandling, meriterande med kunskaper i LOU. Du har ett uttalat intresse för affärer och vana av att arbeta strukturerat och flexibelt. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att kombinera rollen som ledare med expertrollen.
Som person är du kreativ, handlingskraftig och har stor integritet. Du har god kommunikativ förmåga, är stabil och förtroendeingivande i ditt ledarskap.
Ansök redan idag!:
Vi vill ha din ansökan via vår hemsida www.industrikompetens.se. Senaste ansökningsdag är 2010-09-17.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter. Väl mött!
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Kristina Lind, kristina.lind@industrikompetens.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-17
Ange följande referens när du ansöker: 104118
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kristina Lind, 076-7781513

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Jobbnummer
717189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: