Upphandlingschef till Kommunstyrelsens Förvaltning

Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 55 700 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Om verksamheten
Upphandlingsavdelningen, bestående av upphandlingschef och sex upphandlare, tillhör kommunstyrelsens verksamhetsområde. Upphandlingsavdelningen ansvarar för att leda och utveckla stadens upphandlingsarbete både strategiskt och operativt, stötta uppdragsgivarna i deras anskaffningsbehov, genomföra upphandlingar inklusive avtalsvård som präglas av affärsmässighet. Upphandlingsavdelningen verkar även som ett strategiskt instrument i att bidra till stadens måluppfyllelse. En nära upphandlingssamverkan finns med Vänersborgs kommun.

Eftersom vår nuvarande upphandlingschef slutar i början på 2014, söker vi hans efterträdare.

Om arbetsuppgifter
Som chef för upphandlingsavdelningen ska du utifrån helhetssyn leda och utveckla verksamheten. Samverka med förvaltningarna och helägda kommunala bolag för koncernens bästa. Leda avdelningen strategiskt som operativt i upphandlingstekniska som upphandlingsjuridiska frågeställningar. Säkerställa upphandlingsprocessen med tillhörande rutiner anpassat till typ av avtalsområde. Genomföra upphandlingar.

Publiceringsdatum
2013-12-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med inriktning ekonomi och/eller juridik, flerårig erfarenhet av offentlig upphandling och inköp gärna också cheferfarenhet samt erfarenhet att jobba med elektroniska upphandlingssystem. Du har god kunskap i LOU. Du ska ha förhandlingsvana. Dina ledaregenskaper kännetecknas bl a av helhetssyn, engagemang och resultat. Du förväntas vara analytisk, pedagogisk och bra på att skapa relationer. Du drivs av att skapa möjligheter till förbättringar och engagemang i din omgivning.

Anställningsinformation
Tillsvidare 100 % med tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson(er)/tfn
Ekonomichef Dan Jonasson, 0520-49 79 51
eller Personalchef Per Johansson, 0520-49 78 22

Fackliga företrädare: Nås via Stadens växel, tfn 0520-49 50 00

Jobbnr: 66-THN00140

Elektronisk ansökan
När Du söker tjänster inom Trollhättans Stad använder Du vårt e-rekryteringssystem.
Detta för att få en mer effektiv, snabbare och säkrare hantering av Din ansökan. Sökinstruktioner finner Du på vår hemsida. För att komma till ansökningsformuläret klicka på länken:
https://emea3.recruitmentplatform.com/appproc/index.cfm?event=createSessionAfterSessionClear&ID=QYGFK026203F3VBQB797V7VA8&jobboard=0&nPTID=547&bSessionClear=true

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
• Trollhättan

Jobbnummer
1725324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: