Upphandlingschef till Ängelholms Kommun

Ängelholms kommun / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun i Ängelholm

Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.

Notera att du söker tjänsten HÄR. Inga ansökningar som kommer in via experis.se eller manpower.se kommer att behandlas.



Om arbetsplatsenVi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.


Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.
Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se


Ängelholms kommun har ca 3.200 anställda och en budget som omsluter 2.800 mnkr. Upphandlingsenheten genomför kommungemensamma upphandlingar och genomför tillsammans med verksamheterna upphandlingar inom alla verksamhetsområden.

Upphandlingsenheten är en del av Servicestöd och tjänsten som upphandlingschef är direkt underställd kommunens ekonomichef. Enheten består av en upphandlingschef, fem upphandlare och en tjänst inom e-handel. Kommunen använder sig av upphandlingsstödet Tendsign och e-handelssystemet Proceedo. Den årliga upphandlingsvolymen är ca 850 mnkr.



Publiceringsdatum
2018-11-27

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingschef ansvarar du för att kommunen har ändamålsenliga avtal som bidrar till att kommunens olika verksamheter kan utföra sitt uppdrag effektivt med hög kvalitet och till låg kostnad.


Du driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten så att den är effektiv, rationell och välfungerande med målet att ge bästa stöd och service till verksamheterna. Du har fokus på affärsmässighet och goda affärer inom ramen för upphandlingslagstiftningen. Du har budget-, verksamhets- och personalansvar för dina medarbetare. Du leder och fördelar arbetet inom enheten och genomför även egna upphandlingar.

Enheten genomför upphandlingar i samråd med kommunens verksamheter och bolag, upprättar avtal i samband med upphandlingar, ger råd och stöd i avtals- och inköpsfrågor, ansvarar för att driva och utveckla kommunens inköpsprocess från beställning till fakturering samt samordna avtalsuppföljning. Kommunen har även avtal om upphandlingsstöd till Örkelljunga kommun.

En viktig uppgift är att fortsätta effektivisera och förenkla upphandlingsarbetet, förbättra inköpskompetensen och avtalstroheten i organisationen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har för tjänsten relevant högskole-/universitetsutbildning eller annan utbildning inom upphandling och inköp som kan bedömas likvärdig. Som person är du positiv och drivande med stor erfarenhet av upphandlingar och gedigna kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU/LUF).


Du har goda ledaregenskaper, tydlighet i ditt ledarskap och förmåga att skapa förtroende och engagemang i arbetsgruppen. Som person är du närvarande och har en förmåga att stödja och utveckla din arbetsgrupp. Du har vana vid att driva och utveckla processer samt förmåga att se helheter.


Du har god analytisk förmåga och är affärsmässig i ditt agerande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med elektroniska upphandlingssystem och i en övrigt god dator- och systemvana. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en problemlösande förmåga samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Eftersom detta är ett uppdrag som består av en mängd olika kontakter, såväl internt som externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och utåtriktad.


Erfarenhet krävs.


Kontakt och ansökan
Ängelholms Kommun samarbetar i den här rekryteringen med Experis, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering och kompetensförsörjning av chefer och specialister.


Vill du ha mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 070 -377 57 81, alternativt angela.ekelof@se.experis.com.


Notera att du söker tjänsten HÄR. Inga ansökningar som kommer in via experis.se eller manpower.se kommer att behandlas.


Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 17 december.



Vi ser fram emot Din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 4f50bbc8-d7cb-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angela Ekelöf Angela.Ekelof@se.experis.com +46703775781

Företag
Ängelholms Kommun

Adress
Ängelholms Kommun
26280
26280 1292

Kontorsadress
Östra Vägen 2

Jobbnummer
4481179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun: