Upphandlingschef med juridikkompetens

Avesta kommun, Kommunkansliet / Inköpar- och marknadsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet i Avesta

Vi är målmedvetna - Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

Kommunerna Avesta, Skinnskatteberg och Norberg samverkar idag i upphandlingsfrågor. Sammantaget bor det ca 33 000 medborgare i de tre kommunerna. Vår gemensamma upphandlingsenhet som är placerad i Avesta, omsätter ca en miljard kronor. Organisatoriskt är upphandlingen en enhet under ekonomiavdelningen som ingår i kommunkansliet, Avesta kommun.

Vi söker dig med ett långsiktigt engagemang för Avesta och våra samverkanskommuner. Ditt genuina samhällsintresse och din vilja att vara en del av ett större sammanhang för att skapa bättre möjligheter och förutsättningar för kommunerna och dess medborgare är viktig för att du ska känna att du är rätt person på rätt plats.

Upphandlingsenheten i Avesta kännetecknas av hög kvalitet, effektiva arbetsprocesser och god service. Det är en arbetsplats där man trivs, utvecklas och har roligt. Som upphandlingschef får du leda en väl fungerande arbetsgrupp och du blir en del av ett team som förutom dig består av tre upphandlare och en avtalscontroller.



Publiceringsdatum
2018-06-15

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett varierande och stimulerande arbete. Vår verksamhet är omväxlande och upphandlingsenheten ansvarar för upphandlingar av ramavtal och separata objekt gällande varor, tjänster och entreprenader. Upphandlingsenheten servar de olika kommunernas förvaltningar och kommunala bolag. Som upphandlingschef har du många kontaktytor ute i kommunernas verksamheter och bolag men också med leverantörer. Service och bemötande är av stor vikt hos oss. I ditt arbete rör du dig från strategisk till operativ nivå.

Som upphandlingschef har du verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du leder och fördelar arbetet inom enheten. Du leder också enhetens utvecklingsarbete för att kontinuerligt förbättra och effektivisera arbetsprocesser, kvalitet och service. Just nu är vi på väg mot implementeringen av e-handel och en spännande uppgift blir att tillsammans med ekonomienheten leda det arbetet.

Du kommer ha en specialistroll avseende den juridiska kompetensen kopplat till området. Du kommer hålla i internutbildningar, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt säkerställa upphandlingsprocesserna även ur ett juridiskt perspektiv. Du kommer projektleda och även arbeta operativt med upphandlingar.



Kvalifikationer
Du har för tjänsten lämplig akademisk utbildning och goda kunskaper inom juridik och LOU. Du har erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling och av att arbeta i projektform. Det är meriterande om du tidigare arbetat i ledande funktion.

I den här tjänsten arbetar du mål- och resultatinriktat och det är viktigt att du har en förståelse och intresse för affärsmässiga principer. Du behöver vara en god analytiker med förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att tidsramar hålls. Som upphandlingschef har du ett fokus på service, kvalitet och effektivitet i arbetsprocesser och ur ett ekonomiskt perspektiv.

Det är viktigt att du är trygg i dig själv, har hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Din kommunikativa förmåga i kombination med lyhördhet kommer bidra till att du skapar förtroendefulla relationer med såväl interna som externa kontakter. Vi söker dig med ett coachande förhållningssätt som leder dina medarbetare med omtanke och tydlighet i fokus. Du kommer ha en vägledande funktion och vara enhetens juridikexpert i vardagen.

I den här tjänsten är det viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och att du har förmåga att omsätta verksamhetens behov till tydliga förfrågningsunderlag. Du arbetar i olika program och system dagligen och behöver därför ha grundläggande IT-kunskaper och lätt att ta till dig nya program och system. Vi värdesätter ett intresse för digital utveckling då vi tror att det är viktigt såväl idag som i framtiden.

För att du ska känna dig trygg i ditt ledarskap har vi i Avesta kommun ett gediget utbildningsprogram för nya chefer. Vi söker dig som vill utveckla och utvecklas! Vi har vi höga ambitioner och om du är en person som sätter ribban högt och gör det som krävs för att säkerställa hög kvalitet och god service kan det här vara en tjänst för dig.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-15
Ange följande referens när du ansöker: C19876/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Siw Karlsson siw.karlsson@avesta.se
Jonas Köping jonas.koping@avesta.se 0226645027

Företag
Avesta kommun, Kommunkansliet

Adress
Avesta kommun, Kommunkansliet
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Jobbnummer
4206117

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Kommunkansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Kommunkansliet: