Upphandlingschef

Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Upphandlingsverksamheten arbetar med såväl kommunövergripande som förvaltningsspecifika upphandlingar.

Enheten tillhör idag den administrativa avdelningen på Serviceförvaltningen och består av 4 upphandlare. Nu förstärker vi gruppen med en upphandlingschef och gör enheten till en avdelning underställd förvaltningschefen.

Publiceringsdatum
2016-06-28

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingschef kommer du att ansvara för utvecklingen av upphandlingsverksamheten inom Trelleborgs kommun. Arbetet kräver att du tar ett helhetsperspektiv inom hela upphandlingsområdet, har en god omvärldsbevakning och är uppdaterad vad gäller lagstiftning och praxis. Du kommer att leda arbetet med utveckling, kvalitetssäkring, dokumentering och uppföljning av hela upphandlingsprocessen. Din uppgift blir att leda, motivera och inspirera dina medarbetare i upphandlingsprojekten men också vara ett strategiskt stöd internt samt företräda verksamheten i externa kontakter. Kommunens fokus på förändring och utveckling kräver ett högt utvecklingstempo och god processförståelse. Upphandlingschefen kommer att rapportera till förvaltningschef. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna juridisk inriktning. Du har erfarenhet av kvalificerade upphandlingar, alternativt inköp och har en god förhandlingsvana. Du har arbetat med E-handel och har kunskap och erfarenhet av LOU och gärna erfarenhet av hållbar upphandling. Du arbetar mål- och resultatinriktat och har förmågan att driva utveckling av arbetssätt och processer. Vi förutsätter att du har bra systemvana samt är en skicklig kommunikatör både i tal och skrift. Du är van att arbeta med kunden i fokus, du har ett konsultativt förhållningssätt och en god servicekänsla. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Vi tror att du idag innehar en arbetsledande befattning.

Arbetstid och varaktighet
Heltid, tillsvidare

Tillträde
Efter överenskommelse.

Kontakt
Tf. förvaltningschef Eva-Lena Sanderberg 0410-73 32 11
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2016-08-21

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: 2016/180
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen
Östergatan 71
23183 Trelleborg

Kontorsadress
Östergatan 71

Jobbnummer
2927181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen: