Upphandlingschef

Ale kommun, Upphandlingsenheten / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Upphandlingsenheten i Ale

Ale kommun ligger strax norr om Göteborg och har 28 000 invånare. Kommunen är härlig att bo i, med natur inpå knuten. Att pendlingen är enkel med direkttåg från både Trollhättan och Göteborg gör bara saken bättre.

Våra 1 900 medarbetare möter våra invånare i livets alla skeden. Vi ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Publiceringsdatum
2014-09-10

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en upphandlingschef som, utöver ansvar för upphandlingsenheten, genomför kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader åt kommunens samtliga fyra sektorer. Förutom att du självständigt kommer att genomföra upphandlingar i projektform tillsammans med beställande verksamheter, kommer du att arbeta med avtalsförvaltning samt internutbildning för kommunens anställda i vårt upphandlingssystem WINST. Vidare ingår i arbetet att ge stöd och råd till Ale kommuns anställda i upphandlings- och avtalsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp alternativt akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller teknik samt flerårig erfarenhet av upphandlingsarbete, helst från kommunal eller statlig verksamhet. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, LOU. Det är meriterande om du är van att arbeta med standardavtalen inom byggentreprenader och/eller IT-avtal samt har erfarenhet av arbetsledning.

Det är av stor vikt att du är en flexibel person som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du har integritet och förmåga att självständigt driva projekt på ett strukturerat sätt. Det är ofta tidspress och behovet av att kunna hantera många processer parallellt är stor liksom förmågan att hålla en hög produktionstakt och en effektiv genomströmning av projekt. Du ska behärska svenska på ett korrekt och obehindrat sätt och ha en mycket god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt i alla sammanhang inom aktuellt verksamhetsområde. Du ska ha god datorvana, gärna med erfarenhet av elektroniska inköp. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.

TILL JOBBANNONSÖRER!
ALE KOMMUN HAR EN VÄL UTARBETAD REKRYTERINGSSTRATEGI, BLAND ANNAT I SAMARBETE MED OFFENTLIGA JOBB. VI UNDANBER OSS DÄRFÖR KONTAKT MED YTTERLIGARE ANNONSÖRER. VÄNLIGEN RESPEKTERA DETTA.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-24
Ange följande referens när du ansöker: A418590
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Ramert, ekonomichef 0303-33 02 78, 0704-32 02 78

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Upphandlingsenheten

Adress
Ale kommun, Upphandlingsenheten
Ledetvägen 6, 44980, Alafors
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1993239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Upphandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Upphandlingsenheten: