Upphandlingsassistent

Banverket Leveransdivisionen / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banverket Leveransdivisionen i Sundbyberg, Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen. Vi lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft. Vi är totalt 6500 medarbetare runt om i landet.
Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen. Och den positiva utvecklingen fortsätter. På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar.
Banverket Leveransdivisionen planerar, leder och informerar om trafiken och svarar för drift och underhåll av det svenska järnvägsnätet. Vi levererar varje dag förutsättningarna för att köra tåg.

Publiceringsdatum
2008-09-16

Dina arbetsuppgifter
Sektionen Upphandling entreprenader och tjänster ansvarar för upphandling av drift och underhåll inom järnvägen, entreprenader och konsulttjänster. Vi gör upphandlingar både lokalt på respektive ort och riksomfattande i form av ex ramavtalsupphandlingar, reinvesteringsupphandlingar och upphandlingar inom drift och underhåll av järnvägsanläggningen.
Inom sektionen finns Upphandlare och Upphandlingsassistenter stationerade i Luleå, Gävle, Stockholm, Göteborg och Malmö. I första hand arbetar vi lokalt men vid arbetsanhopningar kan vi stötta varandra på nationell basis. Vid ovanstående orter finns Upphandlingsexpeditioner som fungerar som ett administrativt stöd.
Som Upphandlingsassistent på Upphandlingsexpeditionen kommer du ansvara för att handlägga samtliga upphandlingar för Banverkets två divisioner Leverans och Investering tillsammans med övriga Upphandlingsassistenter. Det handlar om allt från öppning av anbud fram till avslutning av upphandlingar. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Upphandlarna vid din ort. I arbetsuppgifterna ingår även framtagande av statistik. Arbetet är mycket omväxlande och innebär kontakter både inom och utanför Banverket.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av administrativt arbete med upphandling är meriterande. Som person är du positiv, utåtriktad, har hög ansvars- och servicekänsla samt är van att arbeta i högt tempo. Du behärskar Office-paketet väl. Vidare har du vana att arbeta i projekt, nätverk, större grupper och självständigt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
På Banverket är vi övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten.
Upplysningar
Sektionschef Lars Roos, telefon 031-10 32 36 eller 070-623 32 36

Facklig kontakt
TJ: Susanne Alemyr, 070-529 32 06, SEKO: Anders Kemi, 070-346 23 61, ST: Lars Stensson 026-14 46 52, SEKO Johnny Andersson 070-381 17 18
Ansökan sänds till
Banverket, Verksamhetsstöd Personal,
Box 1070, 172 22 Sundbyberg

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 08260-8991
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.stockholm@banverket.se

Företag
Banverket Leveransdivisionen

Adress
Banverket Leveransdivisionen
17222 Sundbyberg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-762 20 20

Jobbnummer
311923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banverket Leveransdivisionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banverket Leveransdivisionen: