Upphandlingsassistent till Trafikkontoret

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.



Infrastrukturavdelningen och planeringsenheten

Infrastrukturavdelningen projektleder och samverkar i anläggningsskeden och driver projekt till slutfas.

Infrastruktur som gator och konstbyggnader byggs ut, förbättras och renoveras och där har vi en central roll vilket innebär en spännande utmaning. På avdelningen arbetar ca 80 medarbetare som idag är fördelade på sex enheter.

Enhet planering är ett övergripande verksamhetsstöd för hela trafikkontoret med huvudansvar inom upphandling, investeringsplanering och projekthantering. Vi är idag totalt 13 personer där sex är upphandlare. Upphandling har huvudansvar för upphandlingsfrågor på kontoret och tillsammans med övriga upphandlingskompetenser utför vi upphandlingar samt arbetar för att förbättra upphandlingsverksamheten i enlighet med stadsledningskontorets riktlinjer.

Till vår enhet söker vi nu en upphandlingsassistent.

Publiceringsdatum
2019-11-26

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som upphandlingsassistent innebär att du kommer stödja upphandlarna med bl.a. diarieföring, avtalsinläsning och arkivering av handlingar. Du kommer också självständigt genomföra förnyade konkurrensutsättningar från ramavtal. En annan viktig arbetsuppgift blir att hantera utlämnandet av handlingar. Du kommer medverka vid utveckling av mallar och checklistor samt följa upp och sammanställa statistik för området. Då detta är en ny tjänst så har du chansen att vara med och utveckla rollen utifrån verksamhetens behov.

Vi arbetar med flextid och hos oss har du goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- YH utbildning inom upphandling eller minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom administration
- goda kunskaper i LoU

Det är meriterande om du har jobbat med upphandling, uppföljning eller avtalsförvaltning. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering.

Vi kommer att lägga stor vikt vid följande förmågor och färdigheter:
Då arbetet innebär många kontaktytor inom organisationen är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, skapar kontakter och vårdar relationer. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du noggrann samt planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt där,- du sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt.

Vi kommer vid den här rekryteringen lägga vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6564".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur

Jobbnummer
4971737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: