Upphandlingsassistent
Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tjörn,
Stenungsund,
Kungälv,
Öckerö,
Orust eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tjörns kommun, Ekonomiavdelningen i Tjörn Tjörn är ö-kommunen med hög kvalitet i verksamheterna och havet i blickpunkten. Tjörn placerar sig högt i rankningar när skolor, äldrevård samt säkerhet och trygghet mäts.
Kommunens ekonomi är stabil och har varit det i många år. Det gör att Tjörns kommun hela tiden kan utvecklas. God service och tillgänglighet är angelägna frågor liksom infrastruktur.
På Tjörn tror vi att konst och kultur ger muskler åt själen och rustar våra barn och ungdomar för ett gott liv.
"Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet" är Tjörns vision.
Publiceringsdatum2017-11-14ArbetsuppgifterVi söker en upphandlingsassistent på halvtid under en tidsbegränsad period. Upphandlingsenheten som hör till ekonomiavdelningen är kommunens centrala upphandlingsorgan med övergripande ansvar för kommunens upphandlingsarbete. Upphandlingsenheten har sitt kontor i kommunens lokaler i Vallhamn. Inom enheten arbetar upphandlingschef, upphandlare och avtalsansvarig.
Som Upphandlingsassistent ska du vara ett administrativt stöd till enheten och du ska kunna ta dig ann varierande arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.
Du kommer att medverka vid olika moment såsom:
Upphandlingsprocessen: att öppna anbud, granskning och utvärdering av anbud, referenstagning, lämna ut handlingar, handlägga sekretess, administrativa uppgifter i samband med upprättande av avtal, avslut och arkivering av upphandlingsärenden och efterannonsering av upphandlingar.
Avtalsadministration: ge information till användare om avtal och hjälp att hitta i avtalsdatabasen och medverka vid utbildningar av användandet i avtalsdatabasen samt verkställa avtalsförlängningar och genomföra indexberäkningar för avtal.
Controlleruppgifter: som avtalsuppföljning, leverantörsuppföljning med skattekontroller samt medverka i samband med uppföljning av ekonomi och avtalstrohet.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gällande inköp, upphandling eller controllerfunktion kopplat till verksamhetsområdet. Förståelse för de olika faserna i inköps och upphandlingsprocesserna samt för ekonomistyrning och uppföljning.
Det är viktigt att kunna uttrycka sig väl på svenska i både skriftlig och muntlig kommunikation. Uppgifterna kräver en god analytisk förmåga och att du har lätt för att samarbeta och ge information på ett pedagogiskt sätt.
Du är en van användare av digitala verktyg och du har lätt att lära dig nya system. Du bör ha en vana att hantera Officepaketet, främst Excel och Word.
Som person är du strukturerad, noggrann och kan prioritera och hantera olika arbetsuppgifter. Du är en lösningsorienterad person som på ett engagerat sätt tar ansvar och självständigt hanterar de problem som kan uppstå.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.
Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-10 10 29.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tidsbegränsad anställning: 2018-01-08 - 2018-06-30.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017/674
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Sundsmyr 0304-60 13 94
Maria Alexandersson 0304-60 13 90
FöretagTjörns kommun, Ekonomiavdelningen
AdressTjörns kommun, Ekonomiavdelningen
Kroksdalsvägen 1
47180 SKÄRHAMN
Kontorsadress47180 Skärhamn
Jobbnummer 3802426
Observera att sista ansökningsdag har passerat.