Upphandlingsassistent
Banverket Leveransdivisionen / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Banverket Leveransdivisionen i Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen. Vi lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft. Vi är totalt 6500 medarbetare runt om i landet.
Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen. Och den positiva utvecklingen fortsätter. På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar.
Banverket Leveransdivisionen planerar, leder och informerar om trafiken och svarar för drift och underhåll av det svenska järnvägsnätet. Vi levererar varje dag förutsättningarna för att köra tåg.
Publiceringsdatum2008-09-16Dina arbetsuppgifterSektionen Upphandling entreprenader och tjänster ansvarar för upphandling av drift och underhåll inom järnvägen, entreprenader och konsulttjänster. Vi gör upphandlingar både lokalt på respektive ort och riksomfattande i form av ex ramavtalsupphandlingar, reinvesteringsupphandlingar och upphandlingar inom drift och underhåll av järnvägsanläggningen.
Inom sektionen finns Upphandlare och Upphandlingsassistenter stationerade i Luleå, Gävle, Stockholm, Göteborg och Malmö. I första hand arbetar vi lokalt men vid arbetsanhopningar kan vi stötta varandra på nationell basis. Vid ovanstående orter finns Upphandlingsexpeditioner som fungerar som ett administrativt stöd.
Som Upphandlingsassistent på Upphandlingsexpeditionen kommer du ansvara för att handlägga samtliga upphandlingar för Banverkets två divisioner Leverans och Investering tillsammans med övriga Upphandlingsassistenter. Det handlar om allt från öppning av anbud fram till avslutning av upphandlingar. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Upphandlarna vid din ort. I arbetsuppgifterna ingår även framtagande av statistik. Arbetet är mycket omväxlande och innebär kontakter både inom och utanför Banverket.
KvalifikationerGymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av administrativt arbete med upphandling är meriterande. Som person är du positiv, utåtriktad, har hög ansvars- och servicekänsla samt är van att arbeta i högt tempo. Du behärskar Office-paketet väl. Vidare har du vana att arbeta i projekt, nätverk, större grupper och självständigt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
På Banverket är vi övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten.
Upplysningar
Sektionschef Lars Roos, telefon 031-10 32 36 eller 070-623 32 36
Facklig kontaktTJ: Susanne Alemyr, 070-529 32 06, SEKO: Anders Kemi, 070-346 23 61, ST: Lars Stensson 026-14 46 52, SEKO Johnny Andersson 070-381 17 18
Ansökan sänds till
Banverket, Verksamhetsstöd Personal,
Box 1070, 172 22 Sundbyberg
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare
ErsättningFast lön
Individuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 08260-8991
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering.stockholm@banverket.seFöretagBanverket Leveransdivisionen
AdressBanverket Leveransdivisionen
17222 Sundbyberg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-762 20 20
Jobbnummer 311923
Observera att sista ansökningsdag har passerat.