Upphandlingsansvarig till Alingsåshem

Experis / Inköpar- och marknadsjobb / Alingsås
2017-11-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingsansvarig till Alingsåshem" (publicerad 2017-12-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Borås, Kungälv eller i hela Sverige

Sökord: Upphandlare, upphandlingsansvarig, LOU, entreprenadupphandlingar

Alingsåshem är det kommunala bostadsbolaget i Alingsås. Vårt uppdrag är att erbjuda kommuninvånarna ett attraktivt, tryggt och trivsamt boende. Hos oss kan kunden välja att bo stort och naturnära eller litet mitt i stan - eller tvärtom. Vi har något som passar alla! Vi äger och förvaltar ca
3 300 lägenheter i Alingsås kommun och är ca 40 medarbetare som tillsammans arbetar för våra hyresgäster.

Att bygga trygga, trivsamma men också energieffektiva hem är något som engagerar oss. Vid all planering eftersträvas ett helhetstänkande. I beslutstagandet tar vi hänsyn till hållbarhetsaspekterna ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet och vi är helt självfinansierat genom hyresintäkter. Fram till år 2026 planerar vi att bygga cirka 600 nya hem, anpassade för unga, för gamla och för alla skeenden däremellan. Tillsammans tar vi ansvar och bygger en del av framtidens Alingsås.

Alingsåshem befinner sig i ett spännande skeende då vi står inför en expansiv fas med såväl nybyggnation som ombyggnation. Alingsåshem kommer under 2018 att bilda gemensam organisation med systerbolaget Fabs vilket innebär möjligheter att både utveckla och utvecklas. Vi utökar organisationen med en ny befattning som upphandlingsansvarig.

Publiceringsdatum
2017-11-29

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlingsansvarig inom Alingsåshem är du bolagets specialist inom upphandling och ansvarar för hela processen. Du genomför upphandlingar avseende varor, tjänster och entreprenader i samverkan med verksamheten. Du arbetar självständigt med att utveckla och förvalta våra rutiner och metoder för upphandlingsarbetet. Du genomför löpande behovsanalyser, marknadsanalyser och avtalsuppföljningar. Bedömning och genomförande av ramavtalsupphandlingar är också en betydelsefull del i arbetet och vid behov har du möjlighet att anlita upphandlingskonsulter.

I din roll är du konsultativ och stödjande gentemot övriga delar av verksamheten i upphandlingsfrågor, vilket innebär att du även utbildar övriga medarbetare i organisationen inom området. Du ingår i arbetsgrupp som består av fyra personer och du rapporterar till redovisningschef.

Vem är du?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med kvalificerade upphandlingar inom LOU. Vi ser även att du har en relevant akademisk examen eller erfarenhet som vi bedömer vara likvärdig. En förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du är affärsmässig och har förhandlingsvana. Erfarenhet av juridiska processer och entreprenadupphandlingar är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är en självständig person som stimuleras av att driva frågor, ta egna initiativ och beslut. Du har ett strategiskt sätt att tänka, en god helhetssyn samt är strukturerad och uthållig i ditt arbetssätt. Vidare har du har lätt för att samarbeta och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du drivs av att få vara med och påverka, skapa struktur och hitta lösningar.

Vi ser att mångfald berikar och vi ser därför positivt på sökande med olika bakgrund och erfarenhet.

Vad kan Alingsåshem erbjuda dig?
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Du erbjuds goda arbetsvillkor och möjlighet till ständigt lärande i en expansiv och omväxlande miljö. Alingsåshem är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och resultat. Vi ser också att en god hälsa är en förutsättning för att göra ett bra jobb och förutom friskvårdsbidrag erbjuds du träning på arbetstid.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar Alingsåshem med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Magnusson på telefon 0703-167953. Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du ansöker så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 20 december 2017.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-24
Ange följande referens när du ansöker: 34162
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Magnusson Caroline.Magnusson@se.experis.com +46 31- 617229

Företag
Experis

Adress
Experis
44133
44133 1489

Kontorsadress
Södra Strömgatan 6

Jobbnummer
3827791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: