Upphandlingsansvarig på stadsbyggnadsförvaltningen

Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Solna

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla: boende, besökare och företagare.

Solna Stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare, vill du vara en av dem?

Publiceringsdatum
2012-11-06

Arbetsuppgifter
Tjänsten som upphandlingsansvarig är placerad i stadsbyggnadsförvaltningens stab för styrning och stöds ekonomienhet. Staben ansvarar för stadsbyggnadsförvaltningens lednings- och stödprocesser (verksamhet). Din närmaste chef är ekonomienhetens ekonomiansvarige. I den ekonomiska enheten finns förutom en upphandlingsansvarig, en ekonomiansvarig och två ekonomiadministratörer.

Stadsbyggnadsförvaltningen genomför årligen upphandlingar av ramavtal, specifika upphandlingar av varor, tjänster och entreprenadupphandlingar, driftentreprenader ansvarar för avtalsvård samt i förekommande fall förnyade konkurrensutsättningar.

Vi söker nu entreprenadupphandlare som kommer att arbeta med att genomföra upphandlingar för stadsbyggnadsförvaltningens tekniska verksamheter. Det innebär att du kommer att få ansvara för entreprenadupphandlingar inom fastighet-, bygg- anläggningssektorn väg, va, park samt upphandling av varor och konsulttjänster inom teknikområdet men även varu- och tjänsteupphandlingar av varierande art. Större upphandlingar genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdare och med upphandlaren som projektledare.

Vidare ska den upphandlingsansvarige stödja utvecklingen av rutiner och metoder inom inköpsprocessen med tyngdpunkt på upphandlingsområdet. Denne ska även bidra med utveckling av mallverktyg, informera och utbilda verksamheterna om gällande lagar och regler inom upphandlingsområdet.

Befattning placeras initialt i stadsbyggnadsförvaltningen men avsikten är att denna befattning överförs till stadsledningsförvaltningens upphandlingsenhet inom något år.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna teknisk och/eller juridisk inriktning.

Kunskaper om tillämpningen av Lagen om offentlig upphandling och Lagen om upphandling inom områdena vatten, energi, transporter och posttjänster (LUF) eller har goda förutsättningar att lära dig detta.

Kunskaper om AB-systemet, AFF och dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Det är viktigt att du har intresse för avtalsfrågor. Staden använder upphandlingssystemet TendSign. Tjänsten kräver goda kunskaper i Word och Excel.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du bör vara utåtriktad, strukturerad, noggrann, affärsmässig, ha förmåga att analysera och reflektera över verksamheten samt vara van att arbeta självständigt. Är du även serviceinriktad, tydlig, lyhörd och har god samarbetsförmåga så är det här en tjänst som passar dig.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med en ny och central roll som kan formas efter din kompetens och önskemål. I din roll som entreprenadupphandlare kommer du också att delta i Stockkholms läns upphandlarnätverk.

Tjänsten kräver flerårig erfarenhet inom upphandlingsområdet och särskilt ha kunskaper av upphandling av entreprenader inom bygg- och anläggningssektor.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% dagtid Dagtid. Dagtid, normal kontorsarbetstid 0900-1700, möjlighet till viss flextid finns. Periodvis kan arbete utöver kontorstid komma att behövas. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-01-01 Tillträde så snart som möjligt, gärna före årsskiftet om möjligt.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-20
Ange följande referens när du ansöker: A299402
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Micael Lundmark, 08-734 23 90, micael.lundmark@solna.se
Michael Haglund, 08-734 23 92, michael.haglund@solna.se

Facklig kontakt
Carin Wihlke, 08-7342324

Företag
Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1384149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: